تحویل واحد‌های مسکن مهر ناقص به مالکان! + تصاویر

شکایات مختلفی از تحویل واحد‌های مسکن مهر ناقص به متقاضیان به گوش می‌رسد که در این گزارش به همراه تصاویر ارسالی به این معضل پرداخته ایم.

مسکن مهربه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها خبر تحویل واحد‌های مسکن مهر به ویژه شهر‌های پردیس و پرند را بسیار شنیده ایم، تحویلی که باعث خوشحالی بسیاری از متقاضیان و پایان چشم انتظاری مردم شده است، اما این تحویل در این روز‌ها به چه قیمتی انجام می شود؟  آیا مدیران شهر‌ها و مسئولان مسکن مهر خبر از چگونه تحویل دادن واحد‌ها به متقاضیان  دارند؟  آیا در هنگام تحویل، خبر دارند که پیمانکاران چگونه و با چه وضعیتی واحد‌ها را به متقاضیان تحویل می‌دهند؟

تحویل ۵ درصد باقی مانده مسکن مهر پردیس تا پایان سال

تاکنون ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس به متقاضیان تحویل داده شده و به گفته هدایت مدیرعامل شهر جدید پردیس بیش از ۹۵ درصد از واحد‌های مسکن مهر در این شهر به بهره برداری رسیده و حدود ۵ درصد از واحد‌ها باقی مانده که تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس چندی پیش اعلام کرده بود که پیمانکارانِ کم کار و یا پیمانکارانی که  سابقه خوبی در تحویل واحدهای مسکن نداشته و یا به موقع واحدها را تحویل نمی دهند، برکنار شده و از بهترین پیمانکاران برای تحویل واحدها استفاده خواهیم کرد. اما به نظر می رسد که مدیران این شهرها خبر از اقدامات پیمانکاران خود در هنگام تحویل واحد به متقاضیان ندارند!

بسیاری از متقاضیان در تماسی که با باشگاه خبرنگاران جوان داشتند از نحوه تحویل واحد‌های مسکن مهر بسیار گله‌مند بوده  به طوری که بسیاری از آن‌ها اعلام کرده اند،  بعد از گذشت ۲ ماه هنوز پیمانکار واحد را تکمیل نکرده و این در حالی است که  مدیریت یا مسئولان بخش مسکن مهر همواره اعلام می کنند که ما با بهترین امکانات و  مصالح ساختمانی، واحد‌ها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم. اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است از پارکینگ و حیاط پر از سنگ، خاک و پله‌های شکسته  بگیر تا نداشتن درب و شیرآلات ...!

واقعیت تحویل واحدهای مسکن مهر چیست؟ خانه های که بدون کمترین امکانات تحویل داده می شود

واقعیت تحویل واحدهای مسکن مهر چیست؟ خانه های که بدون کمترین امکانات تحویل داده می شود

بسیاری از متقاضیان در فیلم و یا عکس‌های که ارسال کرده اند اعلام می کنند که سرامیک  واحد‌های مسکن مهر شکسته و بسیار بی کیفیت است و از طرف دیگر هیچ دریچه کولر و یا آیفون تصویری برای واحد مسکونی نصب نشده است.

محمودی یک متقاضی مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قرار بوده واحد مسکن مهر در فاز ۸ حدود ۲ ماه پیش به ما تحویل داده شود، اما متاسفانه هنوز برای تحویل این واحد پیمانکار ما را اذیت می‌کند، اظهار کرد: واحد مسکن مهر ما قرار بود با تمامی امکانات تحویل داده شود البته منظور از امکانات همان تکمیل سرامیک واحد و یا نصب درب و شیر الات است.

او ادامه داد: ما از واحد مسکن مهر انتظار امکانات لوکس و‌  شیر آلات طلا نداریم اما همان واحد را حداقل به ما سالم تحویل دهند قدردان هم هستیم. اما به نظر می‌رسد که این پیمانکاران قصد کلاهبرداری و یا کم کردن کار را دارند چراکه هنوز بعد از هفته‌ها معطلی واحدمان را نصفه و بدون کم‌ترین امکانات به ما تحویل داده اند.

این متقاضی بعد از ساعت‌ها گله گفت: بعد از یک ماه پیمانکار با ما تماس گرفت که واحدتان آماده تحویل است و ما هم خوشحال از اینکه واحد آماده شده و می‌توانیم اسباب کشی کنیم، بالافاصله به مکان تحویل واحد رفتیم، اما پیمانکار پیش از تحویل واحد، برگه‌های چک لیست را به ما نشان داد که اول این برگه‌ها را امضا کنید بعد واحد را تحویل بگیرد و ما هم بلافاصله برگه‌ها امضا کردیم، اما هنگام تحویل گرفتن منزلمان، با یک واحد بسیار کثیف و با کم‌ترین امکانات روبرو شدیم به طوری که همه دیوار‌ها خراب و لکه‌ای بوده اند و حتی شیر آلات و یا دریجه‌های کولر هم نصب نبودند.

واقعیت تحویل واحدهای مسکن مهر چیست؟ خانه های که بدون کمترین امکانات تحویل داده می شود

تحویل ندادن مسکن مهر تنها به خاطر تکمیل نبودن اتاق!

حسینی متقاضی دیگری در همین رابطه گفت: واحد‌ها را پیمانکار بعد از گذشت ۵ ماه تنها به خاطر آماده نبودن یک اتاق تحویل نمی‌دهد و ما بعد از اعتراض‌های شدید که باید اسباب کشی کنیم، گفت: انباری ما خالی است دوست دارید وسایلتان را در انباری ما بگذارید تا واحدتان آماده شود.

این ها تنها بخش کوچکی از مشکلات مالکان واحد‌های مسکن مهر است، واحد‌هایی که به گفته بسیاری از مسئولان در بهترین شهرهای جدید کشور  ساخته شده است، به طوری که هنوز بسیاری از مردم برای خرید یا ثبت نام در این شهر‌ها سر و دست می‌شکنند و یا مدت‌ها منتظر می‌مانند تا بتوانند در این شهرها خانه بخرند.

واحد‌هایی که در یک سال گذشته به صورت نجومی افزایش قیمت یافته و کم‌ترین واحد مسکن مهر در پردیس به  یک میلیارد تومان هم رسیده است اما واقعیت این واحد‌ها با ظاهر بسیار متفاوت است و بسیاری از این واحد‌ها با مشکلات زیادی رو به رو هستند.


بیشتر بخوانید


این در حالی است که قرار شده واحد‌های مسکن ملی که در شهر‌های جدید از جمله پردیس، پرند و هشتگرد ساخته می شوند واحد‌های متفاوت‌تر از مسکن مهر باشند، اما در اصل این واحد‌ها توسط همین پیمانکاران ساخته خواهند شد و به نظر می‌رسند که باید مسئولان شهر‌های جدید نظارت و دقت خود را روی پیمانکارانی که چنین واحد‌های را به متقاضیان تحویل می‌دهند افزایش دهند!

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن مهر ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
چرا مسکن مهر هشنگرد روبعد از ده سال انتظار تحویل نمیدهند. باتوجه به اینکه 90درصد همون ده سال پیش پیشرفت داشت اما با دولت جدید وآخوندی مسکن خوابید وباعث خرابی مسکنها شد .مگر همه ی شهرها از اول اباد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
مسکن مهر را به دلایل سیاسی از بین بردند .
خدا ریشه لیبرالها را از ایران از بین ببرد .
اگر مردم پول داشتند که می رفتند بالا شهر و خانه می خریدند .
یادی کنیم از احمدی نژاد که با رفتنش برکت هم از ایران رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
عشق ما احمدی نژاد .
خداییش ، یک رییس جمهور خوب و مردمی که درد مردم را می فهمید ، احمدی نژاد بود .
همین مسکن مهر باعث رونق زندگی خیلی از افراد بود .
اگر تو دولت روحانی به مسکن مهر بها می دادند و اهمیت پیدا میکرد ، شاهد گرانی افسار گسیخته منزل نمی شدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
حالا مثلا واحد ما رو که قبل از دلار ۳۷۰۰ تحویل دادن کامل بوده.همه چی مجتمع ما ناقصی داره. الان که با این اوضاع مطمئنا ناقصی و افزایش پرداختی خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۰۱:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ای صاحبان دولتی که وعده های آن چنانی برای گرفتن پول مردم به بهانه ی مسکن مهر ( مسکن دق و زهرمار). چی شد این وعده ها؟!!! راستی گفته بودن مسکن مهر، مسکن 99 ساله است. نکنه باید 99 سال در انتظار آن باشیم که بعد از آن به قبرستان راهیمون کنند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۰:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
درسته واقعا ناقص و غیر قابل استفاده پله های سیمانی زون یک بلوک ا
Iran (Islamic Republic of)
متقاضی مسکن مهر
۲۱:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
از دولتی که افتخارش این است که آجر روی آجر نگذاشته (آخوندی وزیر مسکن) چه توقعی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام.واحد های پرند کیسون زون ۶ را با افزایش مجدد آورده متقاضی از ۱۶ میلیون به ۴۷ میلیون که به گفته معاون استانداری ممنوع بوده است و نیز افزایش وام از ۲۵ به ۵۶ میلیون و کسر کلیه لوازمی که در قرارداد بود و اخذ تعهد محضری مبنی بر اینکه هزینه انشعابات بر عهده متقاضی میباشد که آن هم ۱۰ میلیون میشود.نهایتا ساختمان ناقصی را با پرداخت ۳ قسط با جرایم دیرکرد به بانک مسکن هنوز واحد ها را تحویل نداده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
پول همون نیمه کاره اش رو هم نداریم وگرنه روی سرمون میگذاریم همون رو هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
پروژه مسکن مهر ۲۴۰ واحدی شرکت پیمانکاری پتروپارس در فاز هشت متاسفانه بسیار مشکل داره و اکثر واحدها را بدون آسانسور و حتی بدون درب آسانسورها تحویل میدهند که احتمال سقوط نفرات در آن هست لطفا مسئولین از نزدیک سری به این پروژه و وضعیت تحویل واحدها و برخورد بد کارمندان آن بزنند . خدا رو خوش نمیاد بعد هشت سال از ثبت نام اینقدر ملت رو اذیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۲۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چرا تعاونی ها و وزیران مسکن و دولت روحانی پیگیر تکمیل مسکن‌های مهر نیستند دیگه این پروژه ها ، به بیست سالگی خود نزدیک شدند!!!!!!!
بسی جای تأسف و دلسوزی است که سرمایه ها و عمر مردم اینگونه در بیابانها فرسوده میشوند !!!!!!!
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۲۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خدا بیامرزه اموات شمارو گله وشکایت برای چی ؟؟!! دوسال پیش مسکن مهردرفاز ۵ تحویل شد،پیمانکارمربوطه ی شرکت عمران پردیس چک لیست رو بدون هیچ کم کاستی امضا گرفتن ومارو بخدای متعال سپردن ،.....،هنوز که هنوزه آسانسور باربر بخاطر وجود استاندارد،کارنمیکنه.تابخواد ساختمان دوستان راه بیفته باید هزینه های گاز،پکیج،رادیاتور،کمد،کابیت ،شیرآلات ،کولر و...خلاصه خودت یک پا سازنده میشی
آخرین اخبار