دوره‌های آموزش همگانی خانه هلال در زنجان برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار و ۵۶۲ نفر از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه امسال در ۹۸ خانه هلال از آموزش همگانی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: برگزاری دوره‌های آموزش همگانی می تواند موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده برای جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در موقعیت های بحرانی ‌شود.

او افزود: با این اقدام می‌توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال کمک قابل توجهی کنیم.

 میرزایی ادامه داد: هرچه این آموزش‌ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم ما نیز آسوده خاطر خواهیم بود که مردم می‌توانند در ساعت اولیه وقوع حوادث تا رسیدن نیرو‌های امدادی، اقدامات اولیه مورد نیاز را انجام دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از ابتدای مرداد تاکنون ۱۵۲ دوره آموزش همگانی برای یکهزار و ۵۶۲ نفر برگزار شده است، افزود: از این تعداد دوره آموزشی ۶۰ دوره در مناطق روستایی و ۳۸ مورد نیز در مناطق شهری در ۹۸ خانه هلال استان زنجان در شهرستان‌های طارم، خدابنده، ماهنشان، ابهر، ایجرود، زنجان و خرمدره محقق شد.

میرزایی افزود: ۱۰۴ مربی هلال احمر دوره آموزش همگانی را برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در خانه‌های هلال تدریس کرده اند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.