کاهش اقامت مسافران در لرستان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۴۹ هزار و ۴۲۶ نفر نیمه نخست امسال در استان اقامت داشته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۷۳ هزار و ۵۴۶ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  اسکندر فلاح وند اظهار داشت: ۶ ماه نخست پارسال ۹۲۲ هزار و ۹۷۲ در استان اقامت داشتند که اکنون با توجه به شیوع کرونا میزان اقامت و بازدید از اماکن گردشگری کاهش چشمگیری داشته است.

او افزود: این میزان اقامت در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری، مهمانسرا و اقامتگاه‌های موقت استان ثبت شده است.

او با بیان اینکه ۱۷ مجتمع گردشگری، ۲۹ دفتر خدماتی و ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی در لرستان فعال است تصریح کرد: نیمه نخست امسال سه هزار نفر به اقامتگاه‌های بوم گردی استان مراجعه کرده اند در حالیکه این تعداد ۶ ماهه نخست پارسال ۶ هزار و ۸۸۵ نفر بود.

فلاح وند همچنین با اشاره به انجام ۷۵۶ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و پذیرایی استان طی سالجاری گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد که این واحد‌ها دارای ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تخت هستند.

او ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می‌کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند.

او یادآور شد: لرستان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

لرستان هم اکنون در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.