استاندار لرستان خبر داد؛

۸۵ هزار لرستانی تحت پوشش شبکه افلاک قرار می‌گیرند

استاندار لرستان گفت: ۸۵ هزار نفر از شهروندان استان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با رسانه ملی تا ۲ سال آینده برنامه‌های شبکه استانی افلاک (صدا و سیمای مرکز لرستان) را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  سیدموسی خادمی استاندار لرستان روز چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه با معاونت توسعه ارتباطات و فناوری رسانه ملی افزود: در حال حاضر ۹۶ درصد لرستان تحت پوشش شبکه استانی قرار دارد و این حق مردم است که در تمامی نقاط، دسترسی مطلوبی به برنامه های صدا و سیما داشته باشند.

او اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ای در همین راستا بین صدا و سیما و استانداری لرستان امضا شده است تا ۲ سال آینده تمام نقاط کور استان تحت پوشش شبکه ملی قرار بگیرند.

استاندار لرستان افزود : اجرای مفاد این تفاهم نامه حدود ۲۴ میلیارد تومان هزینه دارد که بخشی از آن توسط استان و مابقی با مشارکت صدا و سیمای مرکز تامین خواهد شد و باتوجه به شرایط خاص بیماری کووید ۱۹ و روی آوردن مردم به آموزش های از راه دور با جدیت دنبال می شود.

خادمی گفت:‌ بر اساس این تفاهم نامه، تجهیزات و امکانات لازم در استان بروز رسانی و مستقر شده است تا مردم بتوانند عادلانه از این فرصت ملی برخوردار شوند.  

او تصریح کرد: صدا و سیما نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم دارد و به یک دانشگاه فرهنگی تبدیل شده است که در حال حاضر چهار درصد از شهروندان لرستان از این فرصت بی بهره هستند و به آن دسترسی ندارند.

استاندار لرستان گفت: این تعداد  شامل حدود ۸۵ هزار نفر در قالب ۲۰ هزار خانوار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.