معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

جدال کرونا و آنفلونزا برای صدرنشینی در فصل پاییز/ سیستم بهداشت و درمان باید آماده باشد

علوی با اشاره به همزمانی شیوع آنفلونزا و ویروس کرونا در فصل پاییز گفت: لازم است سیستم بهداشت و درمان خوزستان آماده باشد.

 سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری وبینار آموزشی آمادگی مقابله با اپیدمی آنفلونزا در خوزستان گفت: سیستم بهداشت و درمان استان باید برای مقابله همزمان با بیماری آنفلونزا و کرونا ویروس آماده باشد.

او با اشاره به حضور همایون امیری مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت و جمعی از کارشناسان معاونت بهداشت در وبینار با فوکال پوینت‌های درمان بیماری در بیمارستان‌ها، پرستاران کنترل عفونت و کارشناسان برنامه آنفلوانزای مراکز بهداشت شهرستان‌ها افزود: آخرین شیوه نامه‌های آموزشی و اجرایی برای مقابله با بیماری‌های مذکور ارائه شد.

علوی اظهار داشت: مهمترین اقدام در این مرحله شناسایی زود هنگام و ردیابی تماس بیماران مبتلا به کرونا جهت پیشگیری از گسترش بیشتری بیماری است و امیدواریم با هوشیاری سیستم بهداشت و درمان و از همه مهمتر همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی شاهد گذر از این روز‌های سخت باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان مهمترین راهکار برای مصون ماندن از بیماری کرونا ویروس را رعایت بهداشت فردی و عمومی عنوان و تاکید کرد: از عموم مردم خواهشمندیم همچنان در خانه بمانند، از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز نمایند و از برگزاری مراسم‌های غیرضروری از جمله؛ عروسی، فاتحه خوانی و جشن تولد و... خودداری کنند، ضمن اینکه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه تا به امروز درمان و واکسن این بیماری کشف نشده، ولی با رعایت بهداشت می‌توان از ابتلای به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.