هویت اسلامی- ایرانی در دوران دفاع مقدس متجلی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در دفاع مقدس حرف آخر رزمندگان در نوع مقاومت و فداکاری نشأت گرفته از هویت دینی و مذهبی آنان بود

هویت اسلامی- ایرانی در دوران دفاع مقدس متجلی شدمحمد پورداود درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه در دفاع مقدس حرف آخر رزمندگان در نوع مقاومت و فداکاری نشأت گرفته از هویت دینی و مذهبی آنان بود و هویت اسلامی- ایرانی در این دوران به خوبی متجلی شد.


او با بیان این که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارای کارکرد هم افزایی برای یکدیگر در دهه اول انقلاب اسلامی بودند و هویت ملی زنجیره‌ای بود که موجب انسجام این دو شد، افزود: هویت ملی در فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار برجسته بود که در کنار هویت انقلابی در پیاده‌سازی اسلام انقلابی بسیار دارای اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که علاوه برحفظ هویت ملی حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن داده نشد.


پورداود افزود: در این فضا تلاش بسیار شد تا تمام روند‌ها و مفاهیم به مبدأ هویت شیعی و اسلامی در صدر اسلام به خصوص در مکتب اهل بیت (ع) و قیام‌های ائمه اطهار (ع) رجعت نماید که اتفاقا موفق هم شدیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار