در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس جمهور الجزائر: دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف باید تشکیل شود

عبدالمجید تبون با تاکید بر اینکه تنها راه تحقق صلح، حل عادلانه مسئله فلسطین است خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از طریق ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است، تاکید کرد که همچنان نقش سازمان ملل بین موفقیت و شکست در نوسان است و باید نهادهای وابسته به آن اصلاح شوند.

عبدالمجید تبون گفت: باید نمایندگی عادلانه کشورهای مختلف در شورای امنیت تضمین شود. سیاست ما بر عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و احترام به حاکمیت آنها مبتنی است.

رئیس جمهور الجزائر افزود: برای نزدیکی و حل اختلاف میان برادرانم در لیبی تلاش کرده ام و از آنها خواسته ام تا وارد فرآیند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل شوند. توافق صلح و آشتی ملی در کشور مالی الگوی خوبی برای حل مشکلات در این کشور خواهد بود.

او با اشاره به اقدام برخی حکام کشورهای عربی در عادی سازی روابط خود با رژیم جعلی اسرائیل ادامه داد: از مردم فلسطین، آرمان و حق آنها در تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت می کنیم. راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین تنها راه تحقق صلح است.

عبدالمجید تبون در خصوص اتفاقاتی که در صحرای غربی رخ داده است ابراز تاسف کرد و گفت: باید در تعیین یک نماینده از سوی سازمان ملل و فعال سازی مذاکرات میان طرف های نزاع در صحرای غربی تسریع شود.

رئیس جمهور الجزائر نابودی کامل تسلیحات هسته ای در تمام کشورها را تنها عامل مقابله با خطرات ناشی از آن علیه بشریت عنوان کرد و افزود: برای تحقق توسعه پایدار علی رغم مشکلات به وجود آمده بر اثر کرونا به تلاش های خود ادامه می دهیم. با گام هایی استوار در حال تحکیم پایه های دموکراسی و قانون‌مداری در کشور هستیم.

او در پایان گفت: طی ماه های گذشته گام های بلندی برای انجام اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برداشته ایم و ماه نوامبر برای قانون اساسی همه پرسی برگزار خواهیم کرد.

هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه شنبه با سخنرانی مجازی مقامات کشورها آغاز شد و رؤسای جمهور، نخست وزیران و پادشاهان کشورهای مختلف به نوبت سخنرانی خود را از طریق ویدئو کنفرانس ارائه می کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت حضوری و زنده انجام شد، یکجانبه‌گرایی، کرونا و رشد فزاینده بیکاری را سه تهدید بزرگ جهانی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار