پیش بینی تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: با توجه به افزایش سطح زیر نیشکر در اراضی استان، پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰، میزان ۷۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

عبدعلی ناصری مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش کشت نیشکر در اراضی استان گفت: امسال میزان کشت این گیاه جادویی به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده که نسبت به سال‌های قبل ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

او با بیان اینکه کشت نیشکر در سال ۹۹ افزایش یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود تولید اسمی شکر در استان در سال ۱۴۰۰ به ۷۰۰ هزار تن برسد که جهشی در میزان تولید شکر محسوب می‌شود.

ناصری با بیان اینکه کشت نیشکر در ۸۴ هزار هکتار از اراضی مجتمع‌های هفتگانه کشت و صنعت نیشکر خوزستان انجام شده است، اظهار داشت: کشت این گیاه جادویی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و حدود ۲۶ هزار هکتار ار اراضی کشت و صنعت کارون به زیر کشت این محصول رفته است، البته محصول ۸۰ درصد از اراضی به صورت سالیانه برداشت می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد: امیدواریم در سال آینده ۷۰ هزار هکتار از مجموع ۸۴ هزار هکتار اراضی کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی به زیر کشت برود و حدود ۷ میلیون محصول نیشکر برداشت شود. همچنین امسال برداشت محصول از حدود ۶۲ هزار هکتار انجام خواهد شد که پیش بینی می‌شود حدود ۶۰۰ هزار تن شکر استحصال گردد.

کشت گیاه جادویی نیشکر به صورت قلمه‌ای صورت می‌گیرد و در هر هکتار ۶ تا ۸ تن قلمه استفاده می‌شود که پس از برداشت برای تولید شکر به کارخانه‌ها انتقال یافته و شکر قهوه‌ای از آن‌ها استحصال خواهد شد، از این رو به این محصول لقب گیاه جادویی داده اند که علاوه بر تولید شکر قهوه‌ای و سفید، شکر طعم دار، شکر دارویی، تفاله آن به عنوان کود گیاهی، خوراک دام، ام دی اف و... کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.