اجرای قانون یک در هزار محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در قانون یک در هزار واحد‌های صنعتی موظف هستند یک در هزار فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست هزینه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کارگروه استانی «یک در هزار» محیط زیستی با حضور مدیرکل امورمالیاتی و نمایندگان اعضای آن در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری برگزار و اجرای شیوه نامهی این قانون تشریح و پیگیری شد.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در رابطه با اجرای قانون یک در هزار محیط زیست در استان گفت: از سال ۱۳۹۴ کارگروه استانی «یک در هزار» تشکیل و شیوه‌نامه اجرایی این قانون و موارد مصرف آن پیگیری شده است.


بیشتر بخوانید


او در تشریح قانون «یک در هزار» افزود: براساس این قانون کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی موظف هستند، یک در هزار فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست هزینه کنند.

احمدی در رابطه با موارد هزینه کرد آن اضافه کرد: اولویت نخست، هزینه کرد برای رفع آلایندگی احتمالی کارخانه یا واحد صنعتی، و اولویت‌های بعدی برای واحد‌هایی که آلایندگی ندارند، به فعالیت‌های دوستدار محیط زیست مانند اجرای حاشیه سبز، برنامه‌های فرهنگی و ... درنظر گرفته شده و در نهایت می‌تواند در فعالیت‌های عمران شهری هم‌سو با حفظ محیط زیست نیز هزینه شود.

در این نشست بر اطلاع رسانی عام به واحدها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برای اجرای این طرح تاکید شد.

آیین نامه اجرایی بند (د) ماده ۴۵ قانون نحوه وصول برخی از درآمد‌های دولت و مصرف آن در موارد معین، برای ایفای نقش موثر و سازنده‌تر در بهبود وضعیت زیست محیطی تدوین شده‌است.

اجرای این قانون، علاوه بر حفظ منافع دراز مدت واحد‌های تولیدی به رفع معضلات زیست محیطی آن‌ها نیز منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.