اظهارات مسیح قلابی که بعد بازداشت، افسر راهنمایی و رانندگی از آب درآمد: من زبان خدا هستم! + فیلم

گفته می‌شود که رهبر فرقه وسیاریونی که خود را زبان خدا معرفی کرده و مدعی تناسخ عیسی مسیح است در روسیه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته گاردین گزارش داد که رهبر فرقه ویساریونی در منطقه سبیری روسیه دستگیر شد، سرگئی توروپ ۵۹ ساله به دلیل سارماندهی دین غیرقانونی، اخاذی پول از اعضای فرقه وادعای آسیب رساندن به آن‌ها متهم خواهد شد.

نیروهای امنیتی فدرال روسیه عملیات ویژه‌ای را با هلیکوپتر و نیروهای مسلح برای حمله به سیبری و دستگیری توروپ انجام دادند. توروپ که خودش پلیس سابق راهنمایی و رانندگی بود، برای هزاران عضو فرقه و دستیارانش با نام ویساریون شناخته می‌شود.

به گزارش مسکو تایمز کمیته تحقیقات روسیه نوروپ را که مو‌ها و ریش بلندی دارد، به جرم اخاذی پول و وارد کردن آسیب روانی به پیروانش متهم کرد. گفته می‌شود که Vadim Redkin مرد دست راست توروپ و یکی دیگر از همکارانش به نام Vladimir Vedernikov. هم دستگیر شده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته گاردین توروپ در سال ۱۹۸۹ پس از اینکه شغل خود را که افسر پلیس بود از دست داد، مدعی شد بیداری از گناه را تجربه کرده که الهام‌بخش او شده تا جنبشی به نام "کلیسای عهد آخر" را به راه اندازد که مسیحیت را با محیط گرایی و سایر ارزش‌ها مخلوط کند. توروپ سال ۲۰۰۲ در گفتگو با گاردین گفته بود: من خدا نیستم و دیدن عیسی مسیح به عنوان خدا اشتباه است. من کلام زنده پدر هستم. هرآنچه خدا می‌خواهد بگوید، از زبان من به شما می‌گوید.

من خدا نیستم/ زبان او برای رساندن صحبت‌هایش به شما هستم

به گفته مسکو تایمز این فرقه حدود ۲۰ سکونتگاه در جنوب بیابان سیبری دارد جایی که حدود  ۴۰۰۰ پیرو یا ویساریونی در آن زندگی می‌کنند.  هنوز مشخص نیست که چه عواملی باعث دستگیری توروف توسط پلیس روسیه شده است، کلیسای ارتدکس روسیه در گدشته این فرقه را مورد انتقاد داد اما فعالیت این سازمان تا حد زیادی بدون مشکل باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام، ادعاش منو یاد ظهور میندازه، ظهور حضرت مهدی ع با عیسی ع. خدایا ظهور مولامونو برسون، ما رو از ظلم ستمگران عالم نجات بده، اونا بهمون فشار میارن، اذیت مون میکنند، خسته شدیمه، خدایا ظلم خیلی زیاد شده، ستمگران قابل شمارش نیستن، دعای ما رو بشنو و ظهور رو نصیب مون کن. خدایا اگه شهید بشیم میریم بهشت و اگه زنده بمونیم در لوای حکومت حضرت باز هم میریم بهشت. جایی درست میشه که ظلم نباشه، پول و خوشبختی و پیشرفت روحی و دنیایی زیاد میشه، علم پیشرفت میکنه، شیطون و ستمگران میمیرن و واقعا بهشت در زمین برپا میشه. خدایا ظهور مولامونو برسون. اللهم عجل لولیک الفرج. صلوات. برای ظهور دعا کنید دوستان، خدا میشنوه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
چقدر مردمان اونجا نادان هستند همینجوری چشم بسته باور کردند حضرت عیسی مسیح علیه السلام معجزه هایی داشتند از قبیل کوری که چشمانش باباغوری شفادادند وازگل پردنده درست میکردند به امرخدا پرنده میشد پرواز میکرد این مرد چه کار کرده که چهار هزار دورو برش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
اقلا يكي دو تا مرده زنده ميكرد و ثابت ميكرد حضرت عيسي فرستادتش بعد از اين غلطا ميكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
چرا گرفتنش؟؟
آخرین اخبار