استاندار اردبیل:

فرهنگ، ریل توسعه و زمینه ساز پیشرفت است

استاندار اردبیل گفت: فرهنگ ریل توسعه و زمینه ساز پیشرفت و ترقی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح موزه دفاع مقدس استان اردبیل گفت: یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و همه رزمندگان ۸سال جنگ تحمیلی را در سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران را گرامی می داریم و به روح پاک این عزیزان درود می فرستیم.

او افتتاح موزه دفاع مقدس در اردبیل را یک امر بسیار ضروری بر شمرد و افزود: بهره برداری رسمی از این گنحینه ارزشمند که آثار و اندیشه مردان خدایی در این موزه فرهنگی قرار می گیرد امروز یک سند افتخار برای مسوولان است.

بهنام جو اردبیل را در برهه های مختلف تاثیر گذار دانست و گفت:مردم غیور این خطه سال ۱۳۲۰ در مرز ایران و آذربایجان از کشور دفاع کردند و در انقلاب نیز روستای نیارق شهیدانی تقدیم انقلاب کرد و بعد از آن نیز ۸سال دفاع مقدس رزمندگان استان خط شکنان جبهه خحق علیه باطل بودند.

استاندار اردبیل افزود: فاز اول دفاع مقدس با همکاری و وحدت و همدلی مسوولان استانی بصورت رسمی افتتاح شد و فاز دوم نیز با اعتباری بالغ بر۲۵ میلیارد تومان در اینده آغاز می شود که مجموعه موزه دفاع مقدس باید برای نسل آینده تاثیر گذار باشد و هرکس وارد این مجموعه شد یک تحول و  تاثیر در خود احساس کند.

او گفت: جا نمایی این محل بسیار مناسب بوده و شهرداری و مدیریت و برنامه بودجه در محوطه سازی و توسعه آن تلاش می کنند و در مساحتی ۸ هکتار که ارزش منطقه ای آن بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان است و ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتبار هزینه شده است. 

بهنام جو با بیان اینکه ما هرچه داریم از شجاعت، ایثار و فداکاری های شهدا و جانبازان است افزود: جنگ ایران و عراق، جنگی نابرابر بود که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا بر کشور ما تحمیل شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جدید و جوانان  ضروری است و بعد از ۴۰ سال از انقلاب و آغاز دفاع مقدس جوانان امروز نیاز به معرفی رشادت ها و دوران جنگ و انقلاب را دارند.

 انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.