باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حکایتی از جای خالی یک وزیر/ مجلس چه سرنوشتی برای خودرو و مسکن رقم می‌زند؟

بلاتکلیفی وزارت صمت مردم را متحمل زیان‌های زیادی کرد، به همین دلیل باید فردی کاردان و توانمند سکان این وزارتخانه را بر عهده گیرد.

حکایتی از جای خالی یک وزیر/ مجلس چه سرنوشتی برای خودرو و مسکن رقم می‌زند؟به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندین ماه است که وزارت صمت بدون وزیر و به دست سرپرست اداره می‌شود و در این مدت نمایندگان مجلس بارها به دولت تذکر داده‌اند تا یک سکاندار برای تصدی وزارت صمت به پارلمان معرفی کند. کمی پیش مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شد، اما وکلای ملت او را واجد شرایط تصدی این وزارتخانه خطیر ندانسته و به وی رأی اعتماد ندادند و به این ترتیب صندلی وزارت صمت همچنان خالی ماند.

رئیس جمهور روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به منظور تصدی وزارت صنعت به مجلس معرفی کرد و روز چهارشنبه این نامه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد. بنابر اعلام هیئت رئیسه مجلس، جلسه رأی اعتماد رزم حسینی روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
 
حکایتی از جای خالی یک وزیر /مجلس چه سرنوشتی برای خودرو ومسکن رقم می‌زند؟
 

مدرس خیابانی گزینه مناسب‌تری برای وزارت صمت بود/ وزیر صنعت فرصتی برای کارآموزی ندارد

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به صلاحیت «علیرضا رزم حسینی» برای تصدی وزارت صنعت گفت: بنده با قاطعیت معتقدم که رزم حسینی صلاحیت تصدی وزارت صمت را ندارد، چرا که وی هیچ‌گونه سابقه مدیریتی کلان در حوزه صنعت ندارد و صرفا چند شرکت وارداتی و خصوصی را اداره کرده است.

وی افزود: مسائل صنعت کشور به شدت پیچیده بوده و به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است و آقای رزم حسینی که می‌خواهد برای اولین بار وارد وزارت صمت شود تا متوجه جزئیات وزارتخانه شود، دولت دوازدهم به پایان رسیده است. از طرفی
وزیر صنعت باید دارای سابقه مرتبط بوده تا به مشکلات این حوزه اشراف پیدا کند و آقای رزم حسینی چنین خصوصیاتی ندارد و آقای روحانی در انتخاب وزیر ضعیف عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: معتقدم آقای مدرس خیابانی که موفق نشد از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد صلاحیت بیشتری نسبت به آقای رزم حسینی دارد،  چرا که وی فردی از بدنه وزارتخانه بود و با مشکلات این حوزه آشنایی کامل داشت.
 
حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: بنده به عنوان یک نماینده توقع داشتم که رئیس جمهور بعد از چهار ماه بلاتکلیفی چنین وزارتخانه مهمی از درون این مجموعه یک نیروی توانمند به مجلس معرفی کند، چرا که مدت زمان زیادی از عمر دولت باقی نمانده و باید فردی سکانداری این ارگان را بر عهده می‌گرفت که شناخت کافی نسبت به مشکلات و حساسیت‌های آن داشته باشد نه اینکه به مدت چند ماه کارآموزی کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: طی مدت زمانی که وزارتخانه صنعت بلاتکلیف بود مردم متحمل ضرر و زیان‌های بسیاری شدند، بنابراین ما باید توانمندی‌های آقای رزم حسینی را به صورت جدی بررسی کنیم، چرا که باید فردی کاردان و توانمند سکان این وزارتخانه مهم را که مستقیما با معیشت مردم درگیر است بر عهده گیرد.

حکایتی از جای خالی یک وزیر /مجلس چه سرنوشتی برای خودرو ومسکن رقم می‌زند؟
 

وزیر پیشنهادی صمت تحول خوبی در این حوزه ایجاد خواهد کرد/ بازار مسکن و خودرو باید سامان یابد

البته بسیاری از نمایندگان براین باورند که آقای استاندار گزینه مناسبی برای تصدی وزارت صمت است و قطعا نمایندگان با اکثریت آرا به وی رأی اعتماد خواهند داد.
محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سابقه آقای رزم حسینی نشان دهنده نگاهی مبتنی بر رویکرد تعاملی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در حوزه اجرایی است، اظهار کرد: برداشت ما این است در صورت رأی اعتماد مجلس به آقای رزم حسینی (که پیش بینی می‌شود با رأی قابل قبولی به عنوان وزیر نهایی انتخاب خواهد شد) بتواند در همین مدت کوتاه تحولات خوبی ایجاد کند که از نظر ما امکانپذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اولویت اول ما تنظیم بازار است که در شرایط کنونی از وضعیت نامناسبی برخوردار است و باید بازار کالاهای اساسی و غیراساسی، ارز (که مربوط به بانک مرکزی است، اما روی دیگر بازارها تأثیر می‌گذارد)، مسکن و خودرو ساماندهی شود.

همچنین محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس  معتقد است سوابق و تجربه رزم حسینی نشان می‌دهد که وی فردی مناسب برای وزارت صمت است و وزیر پیشنهادی آقای رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن توانایی بالایی دارد و البته در حوزه بازرگانی و تجارت نیز تسلط کافی دارد و وی را فردی موفق برای این وزارتخانه می‌بینم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه بین نمایندگان مشاهده کردم این بود که نظرشان نسبت به وی مساعد است و ان‌شاءالله رزم حسینی با رأی بالا وزیر خواهند شد و وزارت صمت بعد از ماه‌ها صاحب وزیر می‌شود.

حالا باید دید که نمایندگان در روز سه شنبه آقای استاندار را راهی وزارتخانه صمت خواهند کرد یا این ارگان بعد از چهار ماه و نیم معطلی باز هم به دست سرپرست اداره خواهد شد. آنچه مسلم است شمارش معکوس برای پایان دولت دوازدهم آغاز شده و دولت، دیگر زمانی برای معرفی افراد مختلف برای تصدی وزارت صمت به مجلس را ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۰۹:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مجلس اگه دلش برای ضرر و زیان ملت میسوزه فقط کافیه تعرفه واردات خودرو را برداره اونوقت میبینی قیمت خودرو داخلی چند میشه.التماس خودروسازهای میبینید که التماس میکنند یکی بخر دوتا ببر قسطیم پولشو بده.اگه راست میگید این کارو بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
عجیبه! توی وزارتخانه به این بزرگی یک وزیر لایق پیدا نمیشه! هرکی لایق خدمت به مردم بود، رفت جبهه و شهید شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اگه وزیری هم بیاد نقشی نداره. .ای کاش همشون استعفا بدن
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۸:۰۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مجلس چه سرنوشتی برای خودرو و مسکن رقم می‌زند؟ مجلس ماشین هاشونو که گرفتن پس بهترین اقدامشون سکوته و دفاع از خودرو ساز انشالله در مورد مسکن هم همین اتفاق می افتد و مشکلات کلا حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آقای پور ابراهیمی پس تکلیف جا ماندگان سهام عدالت کی معلوم میشه مخصوصا زنان سر پرست خانوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
تعرفه ورود خودرو و سایرکالاهای مورد نیاز مردم و کارخانجات را صفر کنید. اجازه بدید مردم کالاهای لوکس و درجه یک و ارزان مصرف کنند و از کار و زندگیشان لذت ببرند! آمریکا به اندازه کافی ما را تحریم کرده، شما دیگه اوضاع اقتصاد و معیشت مردم را از این بدتر و تنگتر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دنا پلاس چطوره سواریش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دنا پلاس چطوره سواریش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
در حال حاضر گرانی خودرو و مسکن اول به نفع بنگاهی ها(دلالان خرد)و دوم به نفع دولت(دلال کل)است (مالیات نقل و انتقال یک خودرو برابر آپارتمان در 3سال پیش است)اگر در شهر حتی روستاها تردد بفرمایید تعداد بنگاه خودرو و املاک از تعداد خانه و اتومبیل ها بیشتر است و جوانانی که باید در تولید و پیشرفت مملکت باشند فقط به فکر گرانی بیشتر و گرفتن کمسیون بیشترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
الان که وزیر مسکن داریم به غیر از اینکه میگه فعلا خانه نخرید کار دیگری بلد نیست وزیر صمت داشته باشیم چی می خواد بشه مثلا . همه شان به فکر منافع شخصی و چپاول کشورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مگه فرقی می‌کنه که وزیر داشته باشیم یا نه
مجلس باشه یانه مگه کسی بفکر مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
محم
۲۲:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
جناب پورابراهیمی مهم اینه که ایشان کرمونیه.
Iran (Islamic Republic of)
Rad
۲۲:۴۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
تاسف برای کسانی که از این مجلس و دولت انتظار دارن براشون کاری کنه و انتظار بهتر شدن شرایط رو دارن
Netherlands
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
قیمت ااا رو کنترررل کنیدددد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۲۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ایشان در دوران استانداری خراسان رزوی چه تحولی برای این استان انجام داده و یا بهتر بگم چه کار مفیدی برای استان انجام داده که آقای رئیس جمهور به عنوان وزیر به مجلس معرفیشون کرده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مسئول بایدمومن ومردمی باشه نه .......................خودتون میدونیدمنظورم چیه ایشالا همه درست بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
حال که کشور بازاراقتصاد رها شده دولت مجلس سازمان ها جمع شود که کرس بودجه جیب مردم را غارت نکند خلق پول چقدر کو ریال ایران که جز ده کشور دنیا بود چیزی مانده در کشور غارت نشده ملت فقیر فقیرتر شده امان از بی عدالتی بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۲۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
متاسفم‌...... دست خیانت کی قطع میشود
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۲۰:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مجلس و دولت بی خاصیت را تعطیل کنید.
پول رانتی و حقوقشون را توزیع کنید بین فقرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با دنا پلاس مشکلات حل میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مجلسیها دنا رو منصرف شدند تعجب میکنم چرا این خبرو که دوشب پیش 20 و 30 گفت تو خبرگزاریها نذاشتند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
قبلا که وزیر یود چه گلی سرمون میزد؟هروز افزایش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
دولت بسیار خوب کشور را سرکار گذاشته است . همه فکر می کنند وزارت صمت است که تعیین کننده وضعیت و نظارت و بسیاری از کارهاست .
اما در سالهای اخیر تمایل به قدرت و کانون آن از وزارت اقتصاد به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده است.
اما سوال اینجاست چگونه یک سازمان بر یک وزارت خانه ارجحیت دارد؟ آنهم سازمانی که مجلس هم قادر نیست بر آن نظارت کند؟
نکته اینجاست چگونه مجلس تاکنون نفهمیده است که یک سازمان طبق قانون نباید موازی کاری یا وظایف یک وزارتخانه را تصاحب کند و به کانون تخلفات کشور تبدیل شود.
کافیست یکبار وظایف سازمان یا وزارتخانه را بازبینی کنیم و در اختیار عموم قرار دهید شاید مجلس بفهمد وضعیت الان چرا ایجاد شده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلطان مجلس کیه د یه کاری کن جووونا خودرو چجوری بخرن ص میلیون و دویست میلیون کجا بیارن از سر قبره بابا بزرگشون موهامون داره میریزه از حرص و جوش تو جوونی موهامون سفید شد رفت زندگی خوب دیگه مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
روحانی هر کس را که پیشنهاد داد رد صلاحیت کنید اینطور می شود دولت را ناکارامدتر نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
چرا فقط بلدی دولت را بکوبی همون قدر که دولت مقصر هست بقیه ارگانها هم مقصرن سیاه نمایی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
خب معلومه این مجلس انقلابی مثل چندماه پیش غوغا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
انتظار دارید روحانی وزیر درست حسابی معرفی کنه خود مجلس باید یه قانونی تصویب کنه که اولا رئیس جمهور ظرف 3 روز نه سه ماه وزیر معرفی کنه و در صورت عدم تایید وزیر دوم خود مجلس یک نفر رو منصوب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بود و نبود وزرا هیچ تاثیری نداشته تو اقتصاد و تورم. فکنم وزیر نداشته باشیم بهتره حداقل از کسی توقعی نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
تنها انتظار ما از مسئولین این هستش که از این خراب تر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
دست بردارید از این بازی بد سر مردم در اوردن همه میدانند چه کسانی دارو مواد غذایی مسکن خودرو را احتکار کرده مردم را بازی ندیددددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۸:۱۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بیچاره خودروساز فکر کرده با دنا پلاس اتوماتیک میتونه نمایندگان رو بخره.اگه شاسی بلند هم بدی نمایندگان ما فروشی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
نترس چیزی که عیان هست راببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بیچاره منم که به مجلس انقلابی و خدایی اعتماد کردم بابا دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نمایندگان دنا پلاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اقای قالیباف ماازشماونمایندهاتون بیشترازاین ها توقع داشتیم قیمت خودروخیلی بالارفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا آقای مدرس خیابانی از بقیه بهتر بود. مجلس ما هم که تکلیفش معلومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
یک فکری به حال مسکن بکنید
مچلسی ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مشکلات فقط با حفظ ارزش پول ملی ‌کاهشی کردن قیمت ارز رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
من تو این 34 سال سنم یادم نمیاد تو این مملکت قیمت چیزی بالا رفته باشه و بعد برگرده به همون قیمت.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۲۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
آقایان اگر هیچ اقدامی نفرمایند و رها کنند و بروند در منازلشان استراحت بفرمایند، اوضاع به مراتب بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود. وزارتخانه با وزیر و بدون وزیر، هیچ تفاوتی ندارد؛ چرا که افراد، مدیر نیستند.
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با دناپلاس اوتمات رقم خواهد زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مجلسی که خودروش تامینه مسکنش تامینه حقوق میلیونیش تامینه واکسنش تامینه تحصیل بچه هاش تامینه چجوری میخواد درد و رنج و سختی کشیدن مردم رو بفهمه؟
آخرین اخبار