توطئه حامیان ترامپ در پورتلند برای ایجاد خشونت فاش شد

گاردین در گزارشی از افشا شدن مکالماتی نوشت که نشان می‌داد حامیان دونالد ترامپ در منطقه پورتلند قصد داشتند به اقدامات خشونت‌آمیز از جمله ترور دست بزنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، برخی مکالمات افشا شده از آن حکایت دارد که اعضای ائتلاف موسوم به «میهن پرستان» طرفدار ترامپ به کرات درباره یک سری ترور‌های سیاسی و نقض قوانین و صدمه زدن به مردم صحبت کرده بودند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از این مکالمات، آن‌ها به تهیه سلاح و مهمات پرداختند و حتی پیشنهاد کردند در آستانه یک سری تجمعات جنجالی در «اورگان» از جمله برنامه‌ای که قرار است آخر همین هفته برگزار شود، ترور‌های سیاسی انجام شود.

این مکالمات که از طریق نرم افزار چت گروهی به نام «گروپ می» (GroupMe) انجام شده و گروه «یوجین آنتیفا» آن را در اختیار روز گاردین قرار داده است، حاوی گفتگو‌ها میان اعضای ائتلاف میهن پرستان اورگان است که احساسات افراطی آن‌ها شدت یافته و خواستار مقابله مسلحانه با فعالان جناح چپی پورتلند شده اند.

بار‌ها فعالان جناح راست درباره مبادرت به اقدامات خشونت آمیز و برگزاری اعتراض‌های جنجالی گفتگو کرده اند که در برخی موارد آن‌ها را اجرایی هم کرده اند.

برخی از این افراد پیشنهاد استفاده از توپ‌های رنگی برای ضربه زدن به مخالفان را مطرح کرده اند و حتی برخی دیگر از اعضای افراطی جناح راست پیشنهاد کرده اند برای آنکه آسیب ناشی از برخورد این توپ‌ها بیشتر شود، آن‌ها را منجمد کنند. استفاده از توپ‌های فلفل هم مطرح شده است که البته قیمت آن‌ها حدود سه دلار است.

«مارک ملچی» تعمیرکار ۴۱ ساله خودرو که ادعا می‌کند در ارتش آمریکا نیز خدمت کرده است، می‌گوید هدایت یک گروه شبه نظامی مسلح طرفدار ترامپ را بر عهده دارد. گفته می‌شود ملچی هدایت یک گروه شبه نظامی مسلح طرفدار ترامپ را در درگیری‌های پورتلند از جمله در ۲۲ اوت برعهده داشته است.

در برخی گفتگو‌ها او پیشنهاد مبادرت به اقدامات خشونت آمیز را پیش از رویارویی‌ها مطرح کرده بود.

پیش از اعتراض‌های ۲۲ اوت، ملچی از وقوع اتفاقات خشونت آمیز و به احتمال زیاد تیراندازی خبر داده بود.

آتش اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی شعله ور شده است. با این حال اعتراضات در پورتلند شدت بیشتری دارد و نزدیک به چهار ماه است که مردم این شهر درگیر اعتراضات مسلحانه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار