ابتلای نزدیک به ۳۵ هزار نفر به کرونا در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان را ۳۴ هزار و ۶۸۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،راستگو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر گفت: تاکنون متاسفانه یک هزار و ۵۸۴ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

او گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان به صورت میانگین روزانه ۱۵۹ نفر به این بیماری مبتلا و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نسبت فوتی‌ها به کل مبتلایان کرونا در استان را ۴.۶ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

او گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به ۹۸۴ نفر رسیده است.

راستگو افزود: بر اساس آخرین آمار، ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

او شکل‌گیری تجمعات را عامل اصلی اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا دانست و با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان افزود: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است.

راستگو  گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست و در زمینه نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

او با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در استان و برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی در استان، بر توجه جدی مردم استان به شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت به خصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار