وقتی آمریکا برای پوشاندن شکست مفتضحانه خود دست و پا می‌زند؛

ناامیدی آمریکا از اروپا درباره تمدید تحریم‌های ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن ابراز ناامیدی از همراهی نکردن اروپایی‌ها با واشنگتن در موضوع تمدید تحریم‌های ایران مدعی شد آن‌ها به طور محرمانه از تمایل خود برای تحریم ایران گفته‌ بودند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، «الیوت آبرامز» نمانده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت آمریکا از همکاری نکردن اتحادیه اروپا در تحریم تسلیحاتی ایران ناامید شد.

آبرامزدر این باره گفت «ما در قبال این موضوع نگران هستیم. احساس ناامیدی می‌کنیم. به وجود آن‌ها (اتحادیه اروپا) در کنار خود تمایل و نیاز داشتیم. آن‌ها به شکل محرمانه به ما گفتند به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران هستیم، زیرا آزادی ایران در خرید تسلیحات و فروش آن ترسناک خواهد بود.»

نماینده ویژه آمریکا در ادامه مدعی شد «موضوع در اختیار هزاران شرکت، فرد و بانک است که تصمیم گرفتند در خصوص تحریم‌های آمریکا ریسک نکنند. به همین سبب به صراحت می‌گویم بر این باوریم که صرف نظر از آنچه وزرای خارجه اتحادیه اروپا می‌گویند، این موضوع بسیار مؤثر خواهد بود.»

این اظهارات واهی نماینده آمریکا در حالی مطرح شده است که طی روز‌های اخیر و همزمان با تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، همه طرف‌های توافق هسته‌ای بر قانون گریزی، یکجانبه گرایی و مختل کردن قطعنامه‌های سازمان ملل توسط واشنگتن تاکید کردند و با اشاره به اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای این توافق را نقض کرده، با تلاش‌های آن به منظور بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۴:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
حرکت آمروز اروپا همون حرکت اروپا در سال 97 یعنی خروج آمریکا از برجامه. اروپا میدونه همراهیش با مکانیسم ماشه یعنی پایان برجام!
پس در ظاهر با ماشه مخالفت میکنه اما در عمل با آمریکا همراهه و دو ساله اروپا تمام تحریم هارو اجرا میکنه.
_چرادولت انقدر منفعلانه عمل میکنه ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار