توزیع بیش از ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط خیران آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی از توزیع بیش از ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط خیریه‌ها، سمن‌ها و دفاتر تسهیل‌گری مستقر در سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه هیات اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی با استناد به نتایج پژوهش‌های صورت گرفته، گفت: کاهش عوارض روانی و روحی بیماری کرونا و زمینه‌سازی برای حفظ نشاط اجتماعی در اقشار مختلف مردم، باید در اولویت مداخلات دستگاه‌های اجرایی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار گیرد.

او گفت: افراد و گروه‌های مختلفی که در شرایط فعلی نیاز به مددکاری و مشاوره دارند، باید توسط دستگاه‌ها شناسایی شده و خدمات مشاوره‌ای جهت افزایش تاب‌آوری آن‌ها ارائه شود.

شکوهی گفت: با وجود ابعاد منفی و زیان‌آور شیوع بیماری کرونا در سطح استان، شاهد به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های جدیدی از مواسات و همدلی و کمک به مستمندان هستیم که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر است.

او با اشاره به توزیع بیش از ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و  بهداشتی توسط خیریه‌ها ،سمن‌ها و دفاتر تسهیل‌گری مستقر در سکونتگاه‌های غیررسمی از ابتدای سال تاکنون، بر ضرورت بسترسازی جهت نقش‌آفرینی بیشتر این نهاد‌ها در کمک به نیازمندان تاکید کرد.

شکوهی افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، نوع مواجهه افراد و اقشار مختلف با بلایای طبیعی از جمله بیماری مسری کرونا متفاوت بوده است و نقش اعتقادات دینی و تعهد اجتماعی به نحو بارزی در رعایت ضوابط بهداشتی توسط افراد و یاری رساندن به هم‌نوع قابل مشاهده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ارتباط سازنده و مستمر نخبگان و صاحب‌نظران با مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزای‌ها و تعاملی که از ابتدای انقلاب اسلامی میان مردم و مسئولان وجود داشته است و باعث‌گذار موفقیت‌آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی از کلیه بزنگاه‌های مهم تاریخی شده است، در موضوع مدیریت و کنترل بیماری کرونا هم شاهد چنین رویکردی باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار