مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خبر داد؛

اجرای طرح «کوچه دوستی» با هدف حل معضلات فرهنگی و اجتماعی پایتخت

بهروزآذر درباره جزئیات اجرای طرح «کوچه دوستی» در محلات شهر تهران توضیحاتی داد.

زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح کوچه دوستی، اظهار کرد: فضا‌های شهری به عنوان مکان کار، زندگی و آمد و شد شهروندان، از دوران گذشته مورد توجه بوده است. یکی از شاخصه‌های کیفی در فضا‌های شهری، گسترش «تعاملات و روابط اجتماعی» و مشارکت فعال طیف‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شهروندان یک شهر است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: خلق آثار هنری توسط زنان در محیط‌های شهری به عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند منجر به معنا بخشی به فضا و ایجاد روابط قوی میان شهر، شهروند و محیط اجتماعی شود و ترویج هنر در کالبد شهر، ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای، تقویت هویت مکانی و دلبستگی به مکان را برای شهروندان به دنبال دارد.

بهروز آذر ادامه داد: اداره کل امور بانوان طرح «کوچه دوستی» را با نگاه ویژه به معضلات فرهنگی و اجتماعی در کوچه، محله و در جهت ارتقای حس تعلق شهروندی از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت شهروندان خصوصاً زنان و کودکان اجرا می‌کند.

وی افزود: در گام اول این طرح، ویژگی‌های محله با مشارکت گروه‌های محلی تحلیل شده و موقعیت مکانی مناسب انتخاب می‌شود، سپس برای هر مکان به صورت جداگانه فراخوان مشارکت در طراحی و اجرای ایده داده شده و با تشکیل اتاق فکری با حضور ذینفعان محلی، ایده‌های برتر انتخاب می‌شوند. لازم به ذکر است نمونه‌ای از این طرح در کوچه‌های طوطی و صفایی محله مظاهری در منطقه ۱۵ به اجرا درآمده و مقرر شده است در محلات مناطق ۴، ۹، ۱۲، ۱۵، ۲۰ نیز با همکاری ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات (مدیریت محله) و دفاتر توسعه محله‌ای اجرا و برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار