گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با رئیس جمهور آلمان درباره فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماسی تلفنی با رئیس جمهور آلمان درباره آخرین تحولات سیاسی و مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگویی تلفنی با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهور آلمان، آخرین تحولات سیاسی، اوضاع داخلی فلسطین، روابط دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی مربوط به مسئله فلسطین را بررسی کرد.

محمود عباس در این تماس درباره آخرین تحولات مسئله فلسطین از جمله گفت‌وگو‌ها با جنبش حماس برای تحقق وحدت و آشتی ملی و تماس‌های برقرار شده برای برگزاری انتخابات سراسری گفت‌وگو کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کمک‌های مالی آلمان به فلسطین و آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» و همچنین از پاسخگویی سریع آلمان برای ارائه هرگونه کمک‌های ویژه در مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور آلمان نیز در این تماس تلفنی بر پایبندی کشورش به راهکار تشکیل دو کشوری بر اساس قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

محمود عباس پیش از این در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات سیاسی اخیر در راستای تحقق آشتی و برگزاری انتخابات سراسری رایزنی کرده  و از ترکیه خواسته بود تا از تصمیم فلسطین برای آشتی و برگزاری انتخابات حمایت کند و ناظرانی بین‌المللی را برای رصد انتخابات اعزام کند.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره فشار‌های آمریکا بر تعدادی از کشور‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لزوم مقابله با این فشار‌ها و پایبندی به طرح صلح عربی بحث و تبادل نظر کردند.

منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند که مذاکرات در خصوص برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین‌های فلسطین در استانبول ترکیه انجام و توافقی اولیه برای برگزاری تدریجی انتخابات حاصل شد.

به گفته این منابع مقامات فتح و حماس بر انعقاد یک توافق در مدت زمانی کوتاه پافشاری دارند و یک توافق کلی برای آنکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، فرمانی ریاستی ظرف ده روز صادر کند، به دست آمده است.

محمود عباس در سخنرانی روز جمعه خود در برابر سازمان ملل به دنبال اعلام یک فرمان ریاستی به منظور اجرای انتخابات سراسری در سرزمین‌های فلسطینی است تا از این طریق، شکاف‌ها را پایان داده و مؤسسات فلسطینی را یکپارچه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار