صدیقی: مسابقات مجازی ووشو حس رقابت در بین ورزشکاران ایجاد می‌کند

رئیس فدراسیون ووشو درباره برگزاری مسابقات مجازی این رشته ورزشی توضیحاتی داد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات مجازی اظهار کرد: ورزشکاران باید در دوران کرونا حس رقابت داشته باشند، به همین علت مسابقات آمادگی جسمانی تالو و ساندا را در ۴ گروه سنی و در ۲ بخش بانوان و آقایان به صورت مجازی تدارک دیدیم. خدا را شکر استقبال خوبی از این مسابقات شده است و امیدوارم تا زمانی که شرایط به روال عادی برگردد خانواده ووشو شادابی و سلامتی خود را حفظ کند.  

او ادامه داد: ثبت نام در مسابقات مجازی تمدید نمی‌شود، چرا که باید ویدئو‌های ارسالی ورزشکاران بررسی و داوری شود و سعی می‌کنیم نتایج مسابقات را در  هفته تربیت بدنی اعلام کنیم.  

شرایط برای برگزاری مسابقات ووشو به صورت حضوری وجود ندارد 

صدیقی درباره وضعیت برگزاری لیگ ووشو بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی را تدوین کردیم و  برای ستاد مبارزه با کرونا ارسال شد، اما در حال حاضر شرایط برای برگزاری مسابقات ووشو به صورت حضوری  وجود ندارد. البته سعی کردیم که دانش ووشو را در دوران کرونایی افزایش بدهیم. تاکنون ۱۰۶ دوره آموزشی برگزار شده است و  بیش از  ۲ هزار نفر در دوره‌های مختلف شرکت کرده اند و همین روند را ادامه می‌دهیم.  

رئیس فدراسیون ووشو گفت: مجوز‌های برگزاری مسابقات تالو صادر شده است، اما شرایط به گونه‌ای است که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تامین هزینه‌ها سخت است. اگر راهکاری بتوانیم در نظر بگیریم در آن صورت می‌توانیم مسابقات تالو را برگزار کنیم. البته مسابقات ساندا و تالو به صورت همزمان برگزار و مجموع امتیازات این ۲ بخش در لیگ ووشو محاسبه می‌شود.  

صدیقی گفت: ما تلاش می‌کنیم برنامه‌های ووشو را به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس  برگزار کنیم که در همین زمینه مراسم  غبار روبی مزار شهدا در هیئت‌های ورزشی استان‌ها انجام می‌شود. همچنین سعی می‌کنیم در هفته تربیت بدنی، رویدادی در بخش تالو برگزار کنیم و رشته‌های نمایشی ما در این دوران فعالیت داشته باشند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار