مدیر عامل راه آهن کشور در بافق؛

احداث مرکز تست راه آهن کشور در یک قدمی نهایی شدن است

مدیرعامل راه آهن گفت: مرکز تست راه آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی و افزایش آماده به کار ناوگان ریلی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به شهرستان بافق به راه اندازی مرکز تست راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین پایه جهش تولید و خودکفایی در صنعت ریلی، حمایت از تولید قطعات داخلی و ایجاد مرکز تست راه آهن است.

او مرکز تست را حلقه مفقود شده در صنعت ریلی بیان کرد و افزود: مقدمات احداث این مرکز انجام شده و به گونه‌ای باعث افزایش آماده به کاری ناوگان ریلی کشور می‌شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیت خوب بافق برای توسعه تعمیرات ناوگان باری و مسافری کشور، یکی از محل‌های مهم استفاده از مرکز تست بافق است.

رسولی به پتانسیل خوب نیروی انسانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق اشاره کرد و ادامه داد: برنامه داریم با مشارکت و کمک بخش غیر دولتی، برای توسعه فعالیت‌های این مجموعه گام برداریم.

او با اشاره به برنامه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تحقق تولید در پارسال، تصریح کرد: پارسال ۸۷۷ دستگاه از نوع واگن‌های باری، مسافری، لکوموتیو و قطار‌های خودکشش در کارخانه‌های تولیدی داخل کشور ساخته و به شبکه ریلی ملحق شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال این برنامه با شتاب بیشتری طراحی و برنامه ریزی شده است، بیان داشت: تا مرداد ماه امسال در پنج مرحله، ۳۲۹ نوع دستگاه ناوگان ریلی تولید شد و بزودی مرحله ششم مربوط به تولیدات شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

رسولی به راه اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید در صنعت ریلی اشاره کرد و گفت: در سایت راه آهن حدود چهار هزار قطعه از تولیدات داخلی با مشخصات فنی بارگذاری شده است.

او افزود: علاوه بر مشخصات فنی قطعات داخلی، قطعات وارداتی هم بارگذاری شده و فراخوان عمومی برای خودکفایی ریلی و ساخت بومی این قطعات در اختیار تمامی صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

توسعه صنعت ریلی استان یزد، بهبود وضعیت معیشتی و شغلی کارکنان راه آهن و ارتقا کیفیت مستمر ایستگاه‌های مسافری شهرستان بافق، از دیگر مواردی بود که رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از کارخانجات لکوموتیو و ایستگاه راه آهن بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار