کمتر از یکسال دیگر کلید ۲ هزار واحد مسکونی محرومان تقدیم مالکان می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ابراز خرسندی می‌کنم که کلنگ زنی واحد‌های محرومان با روز چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب تقارن یافته اشت و از خداوند استعانت می‌خواهیم که این واحد‌ها منشا خیر باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوبخت معاون رئیس جمهوری ورئیس رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین  کلنگ زنی یک واحد از ۲ هزار واحد سهمیه مسکن محرومان استان کرمانشاه با  تاکید بر اتمام ساخت این ۲ هزار واحد مسکونی محرومان تا سال آینده گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسکن محرومان بویژه در مناطق روستایی در حال انجام است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این واحد‌ها اقدام مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که پشتیبانی مالی این طرح را سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهد و برای افراد کم درآمد و محروم روستایی احداث می‌شود.

نوبخت گفت: نظارت بر اجرای طرح توسط استاندار کرمانشاه به عنوان نماینده عالی دولت انجام می‌شود و کمتر از یکسال دیگر کلید این واحد‌ها تقدیم مالکان می‌شود.

او ادامه داد: وظیفه‌ای که نظام بر عهده ما گذاشته در کنار خدمت در همه بخش‌های مختلف کشور این است که از محرومان غافل نشویم.

معاون ریئس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای ثبت چهارم مهر ماه به عنوان روز مقاومت گیلانغرب تلاش و پیگیری ویژه انجام خواهیم داد و همه ملت ایران باید قدردان مردم گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور باشیم.

محمدباقر نوبخت  در حاشیه بازدید از یادمان شهدای گمنام و مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلانغرب ضمن ادای احترام به شهیدان گمنام افزود: در هفته دفاع مقدس و در آستانه روز گیلانغرب توفیقی حاصل شد که در پاسخ به احسان مردم غیور، مقاوم، متدین، مومن و انقلابی گیلانغرب، کلنگ زنی تامین ۲ هزار واحد مسکونی محرومان را در روستای گورسفید داشته باشیم و از مرکز فرهنگی بازدید کنیم و به مقام والای شهدای گرانقدر ادای احترام نماییم.

او  اظهار داشت: یادمان شهدا می‌تواند آیندگان و نسل‌های جدید را با رشادت ها، جانفشانی‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند که همگان بدانند رزمندگان برای حفظ وجب به وجب خاک این سرزمن چگونه از جان خود گذشتند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: برای واگذاری این واحد‌ها بین واجدان شرایط از میان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و روستاییان دارای واحد مسکونی کم‌دوام و فاقد درآمد ۲ هزار خانوار انتخاب شده‌اند.

علیرضا تابش افزود: در مجموع برای ساخت این واحد‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که سهم هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود سه درصد و همچنین ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه است.

او اظهار داشت: خوشحالم که در روز مقاومت مردم گیلانغرب یکی از بهترین هدایا که ساخت مسکن نیازمندان است انجام می‌شود و اشک شوق محرومان بدرقه راه ما برای رسیدن به موفقیت است که تا فروردین و اردیبهشت این واحد‌ها تحویل می‌شود.

یادمان شهدای گمنام گیلانغرب در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری احداث شده که این یادمان دارای پنج مجموعه اداری، موزه و محصولات فرهنگی، سرسرای اجتماعات، کتابخانه، سرسرای نمایش و مصلی با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در ۲ طبقه است که با تربت پاک ۲ شهید گمنام معطر شده است.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه از مرز رسمی پرویزخان به عنوان بزرگترین شاهراه اقتصادی و قلب تپنده صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق به صورت هوایی بازدید کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار