کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان روند افزایشی دارد/شناسایی ۲۹۳ بیمار با علائم مشکوک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۹۳ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۹ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

او گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی عنوان کرد: هم اکنون ۱۵۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ نفر می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون ۳۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، از این تعداد، ۱۵ نفر شرایط بسیار بدتری دارند و در حال حاضر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستد.

او با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان به سبب شرکت در تجمعات بزرگ، مسافرت و... گرفتار بیماری شدند، یادآور شد: آنچه این روز‌ها بیشتر مشاهده می‌شود، شرکت مبتلایان در گردهمایی‌های کوچک مثل جشن‌ها و مهمانی‌های محدود خانوادگی، عزاداری‌های خانگی و... است.

شیرانی بیان کرد: یکی از مفیدترین اقداماتی که طی چند هفته آینده باید انجام دهیم تا باعث ایجاد یک مکث در سیر افزایشی بیماری کرونا شود، عدم شرکت در مراسم و دورهمی‌های خانوادگی، اداری و یا هر تجمع به‌ویژه در یک محیط سربسته و برای طولانی مدت است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مردم به‌ویژه آن‌هایی که عزیزی را از دست داده‌اند تقاضا کرد، اگر مراسم سوگواری برگزار می‌کنند، محدود، صرفا با نزدیکان درجه اول و تنها در فضای باز باشد.

او تاکید کرد: در مراسم سوگواری نباید مهمان دعوت شود و کسانی که قصد بیان تسلیت دارند، فقط با یک تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی می‌توانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار