بسته اخبار حوادث سوم مهرماه ۹۹؛

دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستان / زوج قاتل، پس از ۱۰۰ روز فرار به دام افتادند

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه سوم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه سوم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۹ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور 

با تلاش شبانه روزی پلیس ۹ نفر از عاملان سرقت‌های به عنف و مسلحانه در سطح استان دستگیر و ۱۸ فقره سرقت کشف شد.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه، طی یک هفته گذشته ۹ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی در شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "سراوان"، "چابهار" و "خاش" با هماهنگی قضائی در عملیات‌های مقتدرانه این افراد سابقه دار را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: در این رابطه علاوه بر کشف ۲ دستگاه خودرو‌ی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۱۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه و مقادیری وجه نقد، یک قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری به همراه تعدادی سلاح سردکشف شد.

سردار طاهری تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، ۳ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، ۴ فقره سرقت به عنف منزل، ۲ فقره سرقت به عنف خودرو و ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

اوبا اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری زوج قاتل، پس از ۱۰۰ روز فرار

با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان زوج جوانی که اقدام به قتل پیرمردی ۶۷ ساله در شهرستان چابهار کرده بودند پس ۱۰۰ روز فرار به دام افتادند.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتطامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری اهالی یک مجتمع مسکونی در شهرستان چابهار، طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از انتشار بوی تعفن داخل ساختمان خود خبر دادند که بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل و در بررسی صورت گرفته منشأ بو که از داخل یکی از واحد‌های مجتمع بود معلوم و مشخص شد این واحد مسکونی چند ماه قبل توسط یک زوج جوان اجاره شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اظهارات اهالی ساختمان که چند هفته از این زوج خبر نداشتند و همچنین با توجه به خاموش بودن تلفن همراه آنها، مأموران با هماهنگی قضائی وارد واحد استیجاری آن‌ها شده و در محل جسد متعفن پیر مردی ۶۷ ساله را که براثر اصابت گلوله به قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت کردند.

سردار طاهری در ادامه گفت: با توجه به اهمیت موضوع تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مأمور رسیدگی به پرونده شدند و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود دریافتند که این پیرمرد توسط این زوج جوان به قتل رسیده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه این زوج پس از قتل پیرمرد اقدام به سرقت کارت‌های بانکی و خودروی او کرده بودند گفت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد آن‌ها در چند مرحله در شهرستان‌های مختلف استان قصد برداشت وجه از کارت بانکی مقتول را داشته و خودروی او را نیز چند روز پس از ارتکاب به قتل به صورت بلاصاحب در شهرستان ایرانشهر رها کرده بودند.

او  بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری این زوج متواری ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مخفیگاه آن‌ها در یکی از محلات شهرستان زاهدان شناسایی و متهمان طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۱۰۰ فرار دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: این زوج جوان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جنایت خود اعتراف و اظهار داشتند چند سالی با مقتول که اهل تهران بود و به صورت مجردی در شهرستان چابهار ساکن بوده ارتباط کاری داشته اند که برای برطرف کردن یک سری اختلافات مالی موجود، در شب حادثه مقتول را به منزل خود دعوت و پس از مشاجره لفظی با شلیک کلت کمری او را به قتل رسانده و با سرقت کارت ها‌ی بانکی و خودروی او از چابهار متواری می‌شوند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی و بهداشتی، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج بیان داشت: در اجرای این طرح ۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

او  افزود: در اجرای این طرح با حضور نمایندگانی از اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت برای ۲۱ نفر از صنوف نیز برگ اخطاریه پلمث صادر شد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند

سرهنگ"گرجی تبار " با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحد‌های صنفی و برخورد بی تعارف با متخلفان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار هرگونه اقلام بهداشتی و درمانی و خوارکی مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با ۷ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم  گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان چابهار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او گفت: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های احتمالی واحد‌های گشت هدفمندی در سطح حوزه راه اندازی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب و در حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، فردی را که در حال قطع کردن کابل‌های برق بود مشاهده و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف ۱۵۰ متر سیم مسی مسروقه در مخفیگاه سارق بیان کرد: متهم ۳۷ ساله که چیزی برای کتمان حقیقت نداشت پس از انتقال به کلانتری به بزه ارتکابی خود اعتراف و در ادامه به ۷ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری قاتل مرد بوشهری پس از ۱۷ سال فرار

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل مرد میانسال بوشهری پس از ۱۷ سال فرار خبر داد.

سردار " احمد طاهری گفت: در پی دریافت دستور نیابت قضایی از استان بوشهر مبنی بر دستگیری قاتل فراری تحت تعقیب مراجع قضائی استان مذکور، موضوع شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان چابهار قرار گرفت.

او افزود: این متهم ۴۱ ساله در سال ۱۳۸۲ در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر بر سر یکسری اختلافات مالی با مردی میانسال درگیر و او را با ضربات چاقو به قتل میرساند و سپس به کشور پاکستان متواری می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این قاتل فراری با ورود مجدد به کشور در شهرستان چابهار مخفی شده بود که در نهایت با تلاش شبانه روزی کار آگا‌های پلیس آگاهی شهرستان چابهار، محل اختفاء او در یکی از روستا‌های این شهرستان شناسایی و روز گذشته متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۱۷ سال فرار دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به اعتراف قاتل به جنایت ارتکابی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان بوشهر شد.

کشف ۱۷ تن روغن احتکاری از یک انبار در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۱۷ تن روغن خوراکی احتکارشده توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز در یک انبار این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار کالای اساسی و عمومی مردم توسط محتکری در خیابان هیرمند شهرستان زابل موضوع سریعاً در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان زابل قرار گرفت.

او  تصریح کرد: با کار اطلاعاتی صورت گرفته انبار احتکار کالا شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی و همکاری بازرسان اداره صنعت و معدن از این انبار بازدید شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این انبار ۱۷ تن و ۴۰۰ کیلو روغن خوراکی و مقدار ۴ تن و ۸۰۰ کیلو گرم رب گوجه احتکار شده را کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به اینکه بنابر اعلام نظر کارشناسان مرتبط ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با احتکار مایحتاج مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

فرد متخلف به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

برخورد پژو و تریلی با ۳ کشته

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با تریلی و کشته شدن ۳ نفر در ۳۰ کیلومتری نصرت آباد شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ  کشواد بهروزی زاده  گفت: روز گذشته برابر اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در ۳۰ کیلومتری نصرت آباد شهر زاهدان، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این تصادف بین یک دستگاه تریلی و خودروی پژو ۴۰۵ با ۴ نفر سرنشین رخ داده است، تصریح کرد: در این حادثه، ۳ نفر از سرنشینان خودروی ۴۰۵ فوت و یکی از آن‌ها مصدوم که به بیمارستان زاهدان منتقل شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را بی احتیاطی از سوی خودروی سواری پژو ۴۰۵ به دلیل انحراف به چپ اعلام داشتند.

کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در"دلگان "

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا نورا گفت: روز گذشته ماموران پاسگاه چاه شور شهرستان دلگان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "دلگان – ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و با استفاده از علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع " گازوئیل" کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با اشاره به توقیف خودرو کامیون و معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۷۵ تن شکر قاچاق در "ایرانشهر"

با هوشیاری ماموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر" ۷۵ تن شکر قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: روز گذشته در راستای طرح حمایت از تولید ملی و مصرف کنندگان داخلی، مأموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۳ دستگاه خودروی تریلی حامل بار مشکوک و آنان را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودروها، در بازرسی از بار آنان ۷۵ تن شکر قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: افراد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند، بیان داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، شهروندان هرگونه فعالیت غیر قانونی سودجویان را با پلیس در میان بگذارند.

کشف محموله پارچه و لوازم ورزشی قاچاق از خودروی تویوتا

با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی دامن شهرستان "ایرانشهر" محموله کالای قاچاق پارچه و لوازم ورزشی در ایرانشهر توقیف شد.

سرهنگ" حسن کیخا گفت: روز گذشته مأموران پاسگاه انتظامی دامن شهرستان ایرانشهردر اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق به یک دستگاه خودرو تویوتا مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۷ هزار متر پارچه وانواع لوازم ورزشی قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر " با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

جمع آوری ۱۲ معتاد پر خطر در هامون

فرمانده انتطامی شهرستان هامون از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری ۱۲ معتاد پر خطر خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی بیان داشت: طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر توسط ماموران پلیس شهرسان هامون با هدف پاک ازی نقاط جرم خیز در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

او  تصریح کرد: در این طرح ماموران پلیس ضمن پاکسازی محلات آلوده و نقاط جرم خیز در شهرستان، موفق به جمع اوری ۱۲ معتاد پرخطر و متجاهر شده و مقادیری مواد مخدر بهمراه آلات و ادوات استعمال مواد از متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون ضمن قدردانی از همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرائم و پاکسازی محلات، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه ناهنجاری، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا نسبت به پاکسازی محل و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار