خیانت امارات دروازه‌ای برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است

نویسنده معروف اماراتی طی یادداشتی تاکید کرد حاکمان امارات اجازه دادند تا این کشور به دروازه خیانت و نفوذ صهیونیست‌ها به دنیای اسلام و عرب تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد الشیبه النعیمی» نویسنده معروف امارات در گفت‌وگو با «مرآة الجزیزه» تاکید کرد که آنچه دولت امارات انجام داده است، عادی سازی روابط یا صلح نیست، بلکه یک مشارکت راهبردی در مورد یک پروژه در دنیای عرب است. بر این اساس، دولت امارات متاسفانه اجازه داد تا دروازه نفوذ صهیونیست ها به دنیای اسلام و عرب باشد؛ صهیونیست هایی که می خواهند در منطقه جا گیر شوند و بیشترین سود را از این روابط خواهند برد.

احمد النعیمی با اشاره به اینکه موضع مردم کاملا با موضع دولت در این خصوص متفاوت است، گفت: «جامعه امارات اکنون در شرایط بی‌سابقه‌ای از سرکوب و فقدان آزادی بیان به سر می‌برد که تا به حال این شرایط را تجربه نکرده بود. تنها به خاطر یک توئیت ممکن است فرد به ده سال حبس محکوم شود و غرامت سنگینی بپردازد؛ بنابراین مردم امارات به شدت تحت فشار قرار دارند و نمی توانند نظر خود را ابراز کنند».

این نویسنده اماراتی می گوید: «هیچ کشور عربی و حتی خود فلسطینی‌ها نیز حق ندارند از قدس شریف دست بکشند، قدس حق مسلمان هاست و ملک شخصی هیچکسی نیست. از این رو هیچکس حق ندارد آن را به بازی بگیرد یا بفروشد. حکام عرب مردم خود را به مستضعفین تبدیل کرده اند، اما این شرایط ادامه دار نخواهد بود».

وی در مورد چارچوب عادی سازی و اینکه سعودی ها به هواپیماهای رژیم صهیونیستی اجازه دادند تا از آسمان کشورشان عبور کنند، گفت: «این اقدام قطعا بنا به درخواست امارات نبوده است، بلکه به دستور جراد کوشنر مشاور و داماد ترامپ انجام شده است. ما اکنون با چالشی بسیار بزرگتر از آنچه انتظار داشتیم مواجه‌ایم. این کشورهایی که به دایره خیانت و مزدوری وارد شده‌اند هیچ ارزش و جایگاهی ندارند و دستورات از طریق تلفن و واتس آپ صادر می شود، به گونه ای که پیام به آنها می رسد که این کار را انجام دهید و انجام می دهند».

نویسنده اماراتی در ادامه تصریح کرد: «این شرایط چالش را بزرگتر می‌کند، چرا که جامعه اسلامی و عربی با نفوذ کامل صهیونیست‌هایی مواجه‌اند که انواع و اقسام جنایت‌ها در فلسطین را مرتکب شده‌اند. این نفوذ فقط در سطح سیاسی و اقتصادی نخواهد بود و تمام موضوعات را شامل خواهد شد. به گونه ای که به زودی شاهد تاسیس پایگاه های نظامی اسرائیل در همه کشورهای عربی خواهیم بود و آینده بسیار سیاهی برای منطقه ترسیم خواهد شد. ما مقابل یک فاجعه بزرگ قرار داریم که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود».

النعیمی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در مورد اینکه توافق‌هایی برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری صورت گرفته، گفت: «خود امضا کنندگان این توافق‌ها می‌دانند که این ادعاها دروغ است؛ آنها دروغ می‌گویند و علی‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی نیز این ادعا را تکذیب کرده باز دروغ خود را تکرار می‌کنند. مشخص است که آنها در مقابل این عادی سازی به چیزی دست نخواهند یافت».

این کارشناس اماراتی تاکید کرد: «روابط رژیم اشغالگر با کشورهای عربی چیز عجیبی نیست؛ چراکه از مدت‌های پیش این رابطه برقرار بوده است، اما این خوشحالی تعجب‌انگیز است. کاملا اطمینان دارم که تمام کشورهای عربی به نوعی با اسرائیل رابطه دارند و این پروژه آمریکایی و صهیونیستی در منطقه است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار