مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز:

۱۰ پروژه مدرسه سازی در ناحیه یک اهواز فعال است

نیسی گمراوی گفت: فعال بودن ۱۰ پروژه مدرسه سازی در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نشان دهنده جذب خیرین مدرسه ساز است.

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به فعال بودن بیش از ۱۰ پروژه مدرسه سازی در این ناحیه گفت: احداث مدارس خیرساز امری بی سابقه و دست آوردی مهم تلقی می‌شود.

او اظهار داشت: شناسایی و جذب خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستانی، استانی، کشوری و ایرانیان خارج از کشور در سطح شهرستان واقعا بی سابقه بوده است، به ویژه ورود این خیرین خود چشم انداز آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد.

نیسی گمراوی ادامه داد: پیش از این برنامه ریزی‌هایی برای جذب خیرین و اعتماد سازی برای آن‌ها انجام می‌شد، این در حالی است که در حال حاضر خیرین نه تنها به دنبال هزینه کردن بیشتر در آموزش و پرورش هستند، بلکه به طور جدی در پی جذب خیرین دیگر هم به ناحیه یک برآمده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز بیان داشت: در بحث کمک به دانش آموزان نیازمند و آسیب پذیر هم اقدامات خیلی خوب و کم نظیری انجام شده است از کمک مالی، معنوی، لوازم التحریر، پوشاک، درمانی، تغذیه، مشاوره، آموزشی، پرورشی و. در قالب طرح‌های مختلف می‌توان در این حوزه نام برد.

او با اشاره به اینکه جذب خیرین خود باعث افزایش چشمگیر و بی سابقه اعتبارات دولتی در سطح مدارس شده است، تصریح کرد: باتوجه به امضای تفاهم نامه بین خیر و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، باید سهم دولت هم برای تکمیل پروژه‌ها لحاظ گردد، البته اعتبارات دولتی قابل توجهی به مدارس ناحیه یک اهواز تخصیص یافته است.

نیسی گمراوی با اشاره به ورود خیرین بانک‌ها و موسسات مالی و هم چنین دفاتر مراجع عظام تقلید در بحث مدرسه سازی در ناحیه یک اهواز، گفت: موسسه راه ایمان و دیگر خیرین وابسته به دفتر آیت الله سیستانی به زودی در ناحیه یک پروژه‌هایی را آغاز خواهند کرد.

او افزود: با توجه به اینکه ناحیه یک اهواز بسیار مهاجرپذیر است، همچنان با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، بنابراین نیاز به افزوده شدن چندین فضای آموزشی داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.