همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»برگزار شد

اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»روز پنجشنبه در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با حضور حجت الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیران کمیسیون‌ها تخصصی به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست دبیران کمیسیون‌های تخصصی به ارائه محور‌های اصلی مقالات منتخب در کمیسیون‌ها تخصصی پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام یوسفی مقدم ،رئیس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ضرورت پژوهش و تدوین مقالات در عرصه مقاومت و جهاد اسلامی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم مقاومت و استقامت را تنها راهبرد اصلی پیشرفت و توسعه جوامعه بشری توصیف کرده است.

او بیان کرد: پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی بر اساس رهنمود‌های رهبر انقلاب مبنی بر تدوین و تفسیر مبنای مقاومت و جهاد اسلامی، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» را برگزار کرد.

رئیس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی گفت: ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» ارسال شد و در مدت برگزار این همایش در ۵ کمیسیون به بررسی تخصصی مقالات برتر در این موضوع پرداخته شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما یادآور از ایثار، مقاومت، جهاد و استقامت در مسیر حق و مبارزه با طاغوت است.

حجت الاسلام واعظی افزود: شجره طبیه‌ای امام خمینی (ره) در زمان جنگ بنیان گذاشت و ملت ایران از گوش به فرمان دستورات امام راحل بودند و همچنین نسل امروز نیز از فرامین و رهنمود‌های رهبر انقلاب پیروی می‌کند.

 او با بیان اینکه مبنای جهاد اسلامی، مقاومت همه جانبه برای نابودی طاغوت و استکبار جهانی است، گفت: امروز جهاد و مقاومت عرصه گسترده‌ای پیدا کرده است که متأثر از مسیر نورانی امام راحل است.

حجت الاسلام واعظی تبیین، تدوین و شاخص‌های الگوی مقاومت بر اساس دیدگاه قرآن کریم را فعالیتی ارزشمند و مهم دانست و گفت: بنده از تمام افرادی با مشارکت علمی و ارائه مقالات خود به همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قران کریم» همیاری کردند و دست اندرکاران این همایش، قدردانی می‌کنم.

در پایان این نشست از آثار مقالات برتر و خلاصه و چیکده‌های تمام مقالات ارائه شده به همایش «ملی مقاومت اسلام از نگاه قران کریم» رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.