آغاز به کار نخستین مرکز تخصصی گوهرتراشی اسدآباد

با کمک بخش خصوصی نخستین مرکز گوهر شناسی شهرستان اسدآباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به همت  رئوف فرازی سرمایه گذار بخش خصوصی، نخستین مرکز تخصصی گوهرتراشی شهرستان اسدآباد راه اندازی شد.

رئوف فرازی که از نوازندگان موسیقی و بزرگ‌شده در خانواده‌ای هنردوست است و این مرکز راراه اندازی  کند گفت: شناخت سنگها، موقعیت جغرافیایی، نحوه کار با دستگاه‌ها و کلی مسائل دیگر باعث شده این حرفه در زمره هنر‌های سخت قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه بیشتر مراجعان ما از خارج از اسدآباد و استان همدان هستند افزود: هدف من از اینکه تاکنون در شهر خودم مانده ام آموزش هنرمندانی ببیشتر و ایجاد اشتغال است.

او  اضافه کرد: اگر با تلاش و برنامه ریزی حرکت کنیم  به قطب گوهر تراشی منطقه و حتی کشور تبدیل خواهیم شد.

او از آمادگی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیت هنرجویان جدید و ترویج و گسترش گوهرشناسی  هم خبر داد و اظهار کرد: کار‌های ما با دستگاه‌های ساده، اما با کیفیت دستگاه دیجیتال تولید می شود.

این هنرمند اضافه کرد: شهرستان اسدآباد منطقه ای غنی از انواع سنگ‌های تزئینی را دارا است که توانسته ایم تاکنون چندین نوع از این سنگ‌ها را کشف کنیم.

فرازی تصریح کرد: امروز حتی بسیاری از خانواده‌های ثروتمند و علی الخصوص بانوان از جواهرات تزیینی بجای طلا استفاده می‌کنند.

اوخواستار فرهنگ استفاده از جواهرات وسنگ های قیمتی شد و گفت: هم اکنون بیشتر سنگ‌های خام جواهر سازی از کشور افغانستان  و یا از شهر های شهربابک، نیشابور وکرمان تامین می شود.

فرازی ادامه داد: متاسفانه مسئولان اسدآباد حمایت خوبی از من نداشته اند که امیدوارم هرچه سریعتر باب همکاری برای گسترش این حرفه و ایجاد اشتغال از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های اجرایی مهیا شود.

این کارگاه در پاساژ نگهداری، اسدآباد قرار دارد و  همه روزه صبح و عصر برای بازدید عموم باز است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.