رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش قم خبر داد؛

آخرین مهلت نام نویسی بیمه قالیبافان تا پنجم مهر

رئیس اتحادیه بافندگان،تولید و فروش فرش قم از امکان نام نویسی برای دریافت بیمه قالیبافان تا فردا شنبه،پنجم مهر ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ابوالفضل صادقی ،رئیس اتحادیه بافندگان گفت:متقاضیان بیمه قالیبافی می‌توانند فقط تا فردا پنجم مهر ماه  از ساعت ۸ تا ۱۴ با ارائه کارت ملی، شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت عضویت به آدرس خیابان ۱۹ دی قم (باجک) کوچه شماره سه، اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش مراجعه کنند.

او با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای بیمه قالیبافان افزود: قالیبافان گروه سنی ۱۶ تا زیر ۵۰ سال می‌توانند بیمه شوند و بر اساس ضوابط تعیین شده یک سال هزینه بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

صادقی با اشاره به مزایای بیمه قالیبافان عنوان کرد: مستمری پیری، از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کارافتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از جمله مزایای این بیمه محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش قم با اشاره به مشکلات پیش روی بافندگان گفت: ۴۰ هزار نفر قالیباف در استان قم وجود دارد که از این تعدادفقط ۶ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم  تمام افراد شاغل به قالیبافی و حرفه‌های مرتبط با آن که ساکن شهر باشند هم علاوه بر روستاییان می‌توانند زیر پوشش بیمه قالیبافی قرار گیرند. 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: فرش دستباف ، صنعت فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.