آغاز تحویل ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا به معاونت بهداشت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از سوم مهر تحویل ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا برای استفاده در شبکه بهداشتی به معاونت بهداشتی آغاز شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا آغاز و در فاز اول در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان تلقیح شود.
وی افزود: در مرحله بعد واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع و با ثبت کد ملی به سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه خواهد شد که زمان آن متعاقباً از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد قیمت واکسن آنفلوانزا توضیح داد: واکسن تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه‌ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می‌گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود اعلام خواهد شد.

او درمورد تاخیر در واردات و توزیع واکسن و نگرانی‌ها برای از دست رفتن زمان تزریق واکسن اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در زمان مناسب اقدام به ثبت سفارش و تامین واکسن کرده است و تاخیر ایجاد شده به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه امریکا و تامین ارز بود، اما با تلاش‌های مقام عالی وزارت و سازمان غذا و دارو امیدواریم واکسن مورد نیاز در زمان مناسب وارد و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۰۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ببخشید // از این واکسنها گیر ملت مستضعف
ایران هم میاد ؟؟
آخرین اخبار