تداوم روضه‌های خانگی در یزد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: بیش از ۴۵۰ منزل در ایام ماه محرم مراسم روضه خانگی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدحسین کاظمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: در ایام ماه محرم در بیش از ۴۵۰ منزل مراسم روضه خانگی از سوی اوقاف اجرا شده است. 

او افزود: امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی  برگزاری مراسم های عزاداری طرح روضه‌های خانگی راه‌اندازی شد که با هماهنگی مبلغان همچنان تداوم دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: افرادی که قصد دارند در جمع خانوادگی خود مراسم روضه‌خوانی داشته باشند، به ادارات اوقاف پیام می‌دهند، در زمان مشخص بدون هیچ هزینه‌ای روحانی ما برای مراسم می‌رود.

او افزود: تمام هدف ما حفظ سنت روضه‌خوانی است، به این سبک نزدیک به ۸۰۰ نفر از مبلغین که تماما دوره‌های خطابه را گذرانده‌اند برای این طرح انتخاب شده اند.

کاظمی تصریح کرد: مبلغانی که برای روضه‌های خانگی می‌روند یک بسته فرهنگی برای اهل خانه می‌بردند در این بسته یک تندیس یادگاری و کتاب هفت شهر عشق است، پس از آن برای هم‌افزایی بیشتر از کتاب مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: به منظور اجرای نیات واقفان با توجه به اینکه در برخی موارد با محدودیت‌های پخت و اطعام عزاداران مواجه بودیم، به جای آن ۱۵۰۰ عدد بسته‌های غذایی حبوبات به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان تهیه  و در شب تاسوعا و عاشورای حسینی بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ادامه داد: پخت آش روز عاشورا با هماهنگی و طبق روال قبل انجام و توزیع شد، امامزادگان هم طبق روال سال‌های قبل برنامه بصیرت عاشورایی خود را انجام دادند، برنامه‌های شاخص عزاداری در دهه اول محرم همچنین مراسم رهروان زینبی در امامزادگان انجام شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: روضه خوانی ، محرم 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار