استاندار ایلام خبر داد؛

اجرای فاز اول راه آهن ایلام نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار

سلیمانی دشتکی گفت: برای اجرای فاز اول طرح راه آهن ایلام به طول ۱۷ کیلومتر حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر جمعه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، خواستار واریز شدن مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های تولیدی و شرکت‌های مستقر در استان شد و بیان کرد: طبق قانون باید این مالیات‌ها به درآمد‌های استان اضافه شود و در استان واریز گردد تا به زیرساخت‌ها کمک شود.

او با اشاره به سفر نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام استان، تصریح کرد: تونل کبیرکوه که از سال ۸۹ شروع شد، شش هزار و ۵۰۰ طول دارد که اگر مطالبات پیمانکار پرداخت و هم اعتباری برای تکمیل آن اختصاص داده شود، تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید.

استاندار ایلام به بحث راه آهن که نیاز اصلی استان است اشاره کرد و بیان کرد: برای اجرای فاز اول که ۱۷ کیلومتر است حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

او خواستار امضاء تفاهم نامه‌ای در خصوص اجرای ۳۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی برای محرومین در استان شد و گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری ایلام، بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی و زندان مرکزی ایلام از جمله پروژه‌هایی هستند که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و با تخصیص اعتبار تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

او به اعتبارات سیل ۹۸ اشاره کرد و افزود: برای ترمیم خسارات سیل بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به کمک سازمان برنامه و بودجه جذب شد که برکات بسیاری برای استان به همراه داشته است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: پروژه‌های زیادی به اتمام و بهره برداری رسیدند و حتی صادرات هم داشتند، ولی به خاطر عدم امکان حضور رئیس جمهور در استان افتتاح نشده‌اند.

او ادامه داد: در حال حاضر بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های صنعتی، مخابرات و زیرساختی آماده افتتاح در استان وجود دارد.

سلیمانی دشتکی به ساخت و ساز مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن شهری و روستایی، طرح ویژه، زلزله و سیل بیش از ۵ هزار و ۴۶۰ واحد احداثی، ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیرات و ۳۰۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان ایلام پرداخت شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.