برداشت بیش از هزار تن پسته از باغ های مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن پسته خشک از باغات پسته در مشهد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پیش بینی می‌شود امسال، هزار و ۴۰۰ تن پسته خشک از باغات پسته در مشهد با میانگین عملکرد هزار و ۱۷۱ کیلوگرم در هرهکتار  برداشت شود. 
 
او با بیان اینکه این میزان پسته خشک معادل حدود چهار هزار تن پسته تازه است، افزود: با توجه به پیش بینی برداشت این میزان پسته تازه از باغات مشهد این مقدار محصول علی رغم سال آوری باغات و همچنین بروز خسارت سرما، نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۷۵ هکتار باغ پسته در مشهد وجود دارد که از این میزان یکهزار و ۱۵۰ هکتار آن بارور و دو هزار و ۴۲۵ هکتار نابارور است، ادامه داد: مشهد دارای یک ترمینال فرآوری پسته فعال و یک ترمینال در حال احداث می‌باشد که واحد فعال، سالانه بیش از  هزار و ۵۰۰ تن محصول را فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌کند.

طهماسبی زاده با بیان اینکه پسته مشهد عمدتا از ارقام سفید، اکبری و احمدآقایی است، بیان کرد: مشهد از رویشگاه‌های اولیه پسته است و درختان کهنسال حدود یک هزار ساله در برخی از مناطق وجود دارند که این سابقه سبب شده به مرور فرهنگ و دانش باغداری در این شهر ذخیره و ارتقا یابد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.