آیت الله علم الهدی عنوان کرد؛

تحریف تاریخ برای توجیه مذاکره با آمریکا/ عمر امام حسن (ع) در مبارزه گذشت

امام جمعه مشهد گفت: جریان‌ها و عواملی که درصدد تثبیت اندیشه‌های انحرافی و باطل خودشان هستند، از تحریف تاریخ استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه مجازی با اشاره به نکته‌ای در فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به اینکه "تحریف بدتر از تحریم است، گفت: معمولأ جریان‌ها و عواملی که درصدد تثبیت اندیشه‌های انحرافی و نظریات باطل خودشان هستند، از تحریف استفاده می‌کنند؛ یعنی موقعیت‌ها و خصوصیت‌هایی که در تاریخ زندگی اجتماعی مردم رخ داده چه مربوط به صدر اسلام و چه مربوط به آنچه که در عرصه زندگی ما به وجود آمده است را بر خلاف واقعیت تحریف می‌کنند.

او افزود: کسانی که امروز در خط مذاکره با آمریکا هستند و چنین می‌پندارند که مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشار‌های اقتصادی است که استکبار جهانی دارد بر ما وارد می‌کند، این‌ها در مقام اثبات نظریه باطل خودشان به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند و جریان مذاکره با آمریکا را به دو قضیه تنزیر می‌کنند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: یکی این که امام بزرگوار ما در پایان جنگ تحمیلی، قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند و دوم به جریان صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه در حالی که هر دو قضیه در مسئله مذاکره با آمریکا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است.


امام حسن (ع) با معاویه صلح نکرد، متارکه جنگ کرد

 
آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه صلح امام حسن (ع) صلح نبود، متارکه جنگ بود، بیان کرد: وجود مقدس امام حسن (ع) در مقابل معاویه وقتی در مصاف جنگ قرار گرفتند، معاویه با تزویر و جنگی که انجام داد، لشکر امام را از هم پاشاند، ۸۰ هزار نفر از لشکر امام، شب خوابیدند و صبح به لشکر معاویه پیوستند.
 
او تصریح کرد: اگر جنگ ادامه پیدا می‌کرد، معاویه امام حسن (ع) را می‌کشت و بعد می‌گفت مردم از من خواستند که او را بکشم و دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد.
 

بیشتر بخوانید

 
 امام جمعه مشهد تاکید کرد: معاویه تنها یک غاصب خلافت نبود، یک مستکبر بود که در مقام قدرت‌یابی به هر جنایتی دست زد، حکومت معاویه نه از نظر مردم مشروعیت داشت که مردم با او بیعت کنند و نه از طرف خدا مشروعیت داشت که معاویه یک خلیفه تعیین شده از طرف خدا باشد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: حالا مذاکره با آمریکا واقعأ تنزیر دارد با صلح امام حسن (ع) و متارکه جنگ ایشان با معاویه؟ ما الان به لطف خدا در منطقه به‌عنوان یک قدرت مطرح هستیم، جریان ما که جریان مقاومت است، هم آمریکا و هم ازناب آمریکا را در منطقه مستأصل کرده، در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم ما شوید، درست است ما برویم؟
 
او افزود: در قصه صلح امام حسن (ع) که همه یارانش او را رها کردند، امام تنها ماند و حتی بعضی از افرادی که در لشکر امام حسن (ع) باقی ماندند و به لشکر معاویه نرسیدند، ریختند به سر امام مجتبی (ع) و اموال ایشان را غارت کردند، آیا ما در چنین شرایطی هستیم؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: آن روز امام حسن (ع) متارکه جنگ کردند نه این که با معاویه صلح کنند، امام حسن (ع) در طول ۱۰ سال عمر خودشان در جریان به قدرت رسیدن معاویه، همه زندگی‌شان در مبارزه گذشت، مظلومیت امام حسن (ع) در شهادت ایشان نیست؛ امروزی که لخته‌های جگر امام مجتبی (ع) در میان تشت ریخت، در حقیقت روز پایان مظلومیت امام حسن (ع) بود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار