در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نواحی شرقی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: در مناطق شرقی کشور و سواحل شمالی از اواسط هفته آینده کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه را شاهد خواهیم بود.

هواشناسیصادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دو روز آینده برای استان‌های مازندران و گیلان افزایش ابر، بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و در اواخر وقت در خراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

او ادامه داد: روز دوشنبه ضمن تداوم بارندگی در مناطقی مانند مازندران، گیلان، اردبیل گستره بارش‌ها در شمال استان خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز بیشتر خواهد شد.

ضیائیان تصریح کرد: در استان‌های سمنان و تهران شاهد تداوم بارندگی خواهیم بود.

ضیائیان اظهار کرد: از بعد از ظهر یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه بارش در استان های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران شدید و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در روز سه‌شنبه احتمال بارندگی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات شمال استان فارس و مناطق مرکزی کرمان وجود دارد.

او با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۸ درجه در شمال شرق، شرق، سواحل شمال کشور از جمله استان‌های اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: در ساعات بعد از ظهر جمعه در نواحی مرزی جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد.

ضیائیان یادآور شد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: تهران فردا صاف، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و امشب آسمان کمی ابری همراه با وزش باد است بیشترین دمای تهران ۳۱ و کمترین آن ۲۰ درجه خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار