جوابیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان؛

رتبه دوم کشوری همدان در مرگ کرونایی کذب و بی‌اساس است

تیتر یک روزنامه همدان پیام مبنی بر "رتبه دوم کشوری استان همدان در مرگ کرونایی" کذب و بی اساس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی باکذب دانستن خبر روزنامه همدان پیام در شماره دوم مهرماه این رسانه توضیحاتی را ارائه کرد.

امروز که موج سوم کرونا به دغدغه حوزه سلامت کشور تبدیل شده است دوم مهرماه خبر کذبی مبنی بر اینکه استان همدان بیشترین مرگ و میر را بعد از زنجان دارد منتشر و در آن عنوان شده که ۱۳ تا ۱۴ درصد بیماران مبتلا به کرونا دچار مرگ می‌شوند، در حالی که این عدد غیرعلمی است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

تا اول مهر تعداد ۴ هزار و ۲۱۰ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌ها و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد قطعی مثبت در بیماران سرپایی گزارش شد که مجموع این ارقام ۱۰ هزار و ۴۱۰ مورد قطعی خواهد بود.

البته برخی افراد نیز در بخش خصوصی آزمایش دادند که بدون محاسبه آن، میزان مرگ و میر ۵/۳ درصد است و این در حالی است که میانگین کشور حدود ۵/۷ درصد بوده و استان همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

با قدردانی از تعامل خوب اصحاب رسانه در مدیریت اطلاع رسانی کرونا از آنان درخواست می‌شود با پرهیز از انتشار اخبار بدون پایه و اساس علمی موجب تشویش اذهان عمومی نشوند چراکه در این شرایط انعکاس اطلاعات غیرعلمی جز استرس و اضطراب برای هم‌استانی‌های عزیز عایدی دیگری نخواهد داشت.

 طی هفت ماهه گذشته اطلاعات بیماران کرونایی بستری و سرپایی در ستاد استانی مقابله با کرونا و رسانه‌های استان به طور مرتب اعلام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان تنها منبع برای اخبار موثق کرونا است و مسئولان دانشگاه همچون گذشته آماده پاسخگویی به سئوالات اصحاب  رسانه هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.