مادورو: به رغم تحریم‌های آمریکا، همکاری تسلیحاتی با ایران ادامه خواهد یافت

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس صرف نظر از بسته‌های تحریمی جدید واشنگتن، به همکاری تسلیحاتی با دیگر کشور‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو اعلام کرد برغم دور تازه تحریم‌های آمریکا، ونزوئلا به همکاری تسلیحاتی با ایران، روسیه و چین ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد عملیات فرماندهی استراتژیک گفت ونزوئلا قصد دارد بر تولید سلاح‌های بومی خود متمرکز شود و یک شورای نظامی و علمی ویژه به همین منظور در حال شکل گیری است.

مادورو تاکید کرد: ما هر آنچه برای ایجاد سیستم تسلیحاتی خود نیاز باشد، در اختیار داریم. ضمن ادامه همکاری با روسیه، چین، کوبا، ایران و کل جهان همچنان از آن‌ها کمک‌های علمی، فناوری، تسلیحاتی [و] البته استراتژیک دریافت خواهیم کرد، اما ما باید به سمت استقلال حرکت کنیم.

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته با اعلام خبر تحریم رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد نزدیک به دو سال مقامات تهران برای خنثی سازی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل با رژیم نامشروع ونزوئلا همکاری کردند. پمپئو گفت نیکلاس مادورو به دلیل تقویت روابط با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا، در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، این کشور را بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات جامعه بین‌المللی خواند. کارلوس رون ضمن انتقاد از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران و کاراکاس، تاکید کرد «تجارت ونزوئلا با ایران و هر کشور دیگری بخشی از حقوق حاکمیتی ماست» و دخالت‌های آمریکا در این‌باره را غیرقانونی خواند.

واشنگتن طی ماه‌های اخیر، تحریم‌های خود علیه تهران و کاراکاس را تشدید کرده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب گسترش همکاری‌های دو کشور شده است. کشورشان توانسته در حوزه تامین انرژی، همکاری‌های خود با کاراکاس را افزایش دهد. دولت آمریکا طرح تغییر رژیم را به طور همزمان در ایران و ونزوئلا با توسل به دستاویز نقض حقوق بشر دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار