۲۷ درصد سالمندان نیازمند از خدمات کمیته امداد بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از ۱۳ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مددجویان تحت حمایت سالمند هستند، گفت: بیش از ۱۳ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

او افزود: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتماد به‌ نفس در آنان ازجمله محور‌های اصلی تکریم سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

شجاعان با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، ادامه داد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند از جمله برنامه‌های این نهاد در این هفته است.

او افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در ادامه به نیاز‌های اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیاز‌های ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیاز‌ها به سالمندان کمک کنند.

هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار اکرام منزلت سالمندان باهدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار