پیش‌بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان همدان

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از پیش بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

پیش‌بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در مقبره سیف الدوله ملایر، به برگزاری برنامه‌های اربعین اشاره کرد و یادآور شد: منتظر اعلام ستاد ملی کرونا برای برگزاری برنامه‌ها هستیم.

حجت الاسلام حسینی از پیش بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و مطرح کرد: با توجه به شرایط موجود نذورات و هزینه‌های موکب‌ها امسال به سمت تهیه بسته معیشتی برای نیازمندان حرکت خواهد کرد.

او در ادامه به جایگاه وقف و موقوفات در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف سنتی حسنه و جاریه و باقیات الصالحات برای واقف است که در همین راستا تاکنون شهرستان ملایر اقدامات ارزشمندی داشته است.

او به اجرای طرح مهر تحصیلی اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح در راستای نیت واقف و با هدف تأمین نوشت افزار دانش آموزان نیازمند چند سالی است که  انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰۰ بسته در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان استان همدان توزیع شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۳۰۰ بسته در شهرستان ملایر از محل نیت مرحوم سیف الدوله و ۱۵۰ بسته در شهر همدان و ۷۰ بسته در شهرستان تویسرکان به ارزش هربسته ۳۰۰ هزار تومان شامل لوازم التحریر کاملاً ایرانی و کیف توزیع شده  است.

این مسئول در ادامه توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان از ابتدای شیوع کروناویروس را از دیگر اقدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برشمرد و بیان کرد: از این تعداد ۶۶۰۰ بسته مربوط به شهرستان ملایر بود که در مناسبت‌های مختلف توزیع و برای تهیه هر بسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

او یادآور شد: توزیع ۲۵ هزار عدد ماسک، ۸۰۰ دست لباس بیمارستانی و مقادیر زیادی مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان است  و در این زمینه نیز شهرستان ملایر پیشتاز بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.