تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده نیازمند شبکه سازی اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:برای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده باید از ظرفیت‌های مردمی و شبکه سازی اجتماعی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست با تشکل مردمی کانون محبت خانواده، گفت: باید آسیب‌های حوزه خانواده را به صورت جدی مورد توجه قرار داد و برای مشکلات جامعه راه حل‌های ریشه‌ای و اثرگذار در نظر گرفت.

او افزود: تنازل اخلاق را در جامعه شاهد هستیم و باور‌ها و اعتقادات مردم تا حدودی با تهاجم فرهنگی دچار تزلزل شده و همین امر می‌تواند باعث رشد آسیب‌های اجتماعی و افزایش آمار طلاق شده باشد.

دهشیری حضور فعال و اثرگذار حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی را ضروری برشمرد و گفت: باید واقعیت‌ها و شرایط کنونی جامعه را درنظر گرفت و بر مبنای آن سند تحول و برنامه جامع و هدفمند تنظیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج وحین اختلاف زوجین تأکید کرد و ابراز داشت: آموزش‌های اثرگذار باید تاب آوری، مدیریت و مهارت حل مسئله را در زوجین ارتقاء بخشند تا هر زوج به محض رخ دادن یک اتفاق کوچک، راه دادگاه و محکمه را پیش نگیرند.

او تقویت بنیه اقتصادی و ایجاد منابع مالی پایدار را خواستار شد و گفت: بیکاری، فقر و مشکلات مردم در مسائل معیتشی در تداوم و استحکام زندگی مشترک اثرگذار است.

او حضور برخی از افراد اندیشمند، ذی و خلاق در امور اجتماعی را به عنوان افراد دغدغه‌مند در حوزه خانواده به فال نیک گرفت و بیان داشت: اینکه برخی افراد با اهداف خیر و عام المنفعه به حوزه خانواده و آسیب‌های آن وارد می‌شوند، اقدام قابل تحسین و ارزشمندی است، اما جای خالی یک نهاد رسمی مستقل برای سامان دهی به اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، احساس می‌شود.

دهشیری افزود: امروز بسیاری از امور در کشور دارای وزارتخانه و یا سازمان یا نهاد مستقل با چارت رسمی و بودجه مصوب هستند، اما نهاد خانواده به عنوان مبنای شکل گیری یک نظام اجتماعی از یک سازمان و نهاد مشخص برای رتق و فتق امور و برنامه ریزی و هدف گذار و با بودجه مصوب برخوردار نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد به برنامه‌های دشمن برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تئوریسین‌های معاند نظام اسلامی انهدام نهاد خانواده را از اصلی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های خود قرار داده اند و وقت آن است در کشور با سازمان متولی خانواده امور این نهاد مقدس را در یک چارچوب هدفمند تعریف و دنبال کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.