بازدید هیئت لبنانی از کتابخانه و موزه‌های رضوی

مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان و رهبر ارکستر ملی این کشور از کتابخانۀ مرکزی و موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین العجمی مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان و آندره الحاج رهبر ارکستر ملی این کشور ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی از کتابخانۀ مرکزی و گنجینه‌های مختلف موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

حسین العجمی رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان در این بازدید با بیان اینکه از سفر به ایران بسیار خرسندیم و از کشور ایران به‌خاطر همدردی در حادثه تلخ بیروت با کشور لبنان بسیار سپاسگزاریم، گفت: از لحظه‌ای که وارد حرم مطهر شدم، معنویت و روحانیت این مکان قدسی مرا تحت تأثیر قرار داد و پس از آن، از دیدن گنجینه‌های متنوع با موضوعات مختلف در موزه‌های آستان قدس رضوی لذت بردم.

او با اشاره به اینکه موزه‌های آستان قدس رضوی تنوع و گستردگی عظیمی دارد که هرکدام به نوبه خود تأثیرگذار است، افزود: سیر در گنجینۀ قرآن و گنجینۀ تاریخ حرم رضوی و مشاهدۀ کتیبه‌ها و آثاری که سال‌ها پیش در بخش‌های مختلف حرم رضوی استفاده شده و همچنین آثار هنری ارزشمندی که با عشق و علاقه به حرم امام رضا (ع) اهدا شده، بسیار تحسین‌برانگیز است.

رئیس دفتر وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: بسیار ارزشمند است که آثاری با این تنوع و گستردگی به زیبایی یک جا جمع‌آوری شده و به شکل زیبایی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آندره الحاج  رهبر ارکستر ملی کشور لبنان هم با بیان اینکه بازدید از گنجینۀ قرآن‌های موزه برایم جالب توجه بود، گفت: عظمت این مکان و موزه‌ها و آثاری که دیدم، عمق و تاریخ و قدمت این مکان و جایگاه ارزشمندی را که در کشور ایران و در سطح دنیا دارد نشان می‌دهد و زبان من از بیان آنچه دیدم قاصر است.

او با اشاره به اینکه زیارت حرم رضوی و حضور در این موزه‌ها، باعث افتخار من است و بسیاری از هموطنانم آرزو می‌کنند که جای من باشند، افزود: مشاهدۀ قرآن‌های منسوب به دستخط ائمه اطهار(ع) بسیار حال خوشی برای من به ارمغان آورد؛ بخصوص که تاریخ ادیان را خیلی دوست دارم و قرآن‌های ائمه برایم سرشار از خیر و برکت است و حس خوب آن برایم ملموس بود.

در ادامه این هیئت لبنانی پس از بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی، از بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی هم بازدید و با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دیدار کردند.

این هیئت لبنانی برای اجرای قطعۀ نماهنگ "بی‌تابی بلقیس" که برای همدردی با مردم لبنان در حوادث اخیر توسط ارکستر ملی ایران به مردم لبنان هدیه شد، راهی ایران شدند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.