پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟

در سالی که شیوع ویروس کرونا باعث کاهش شدید فروش فیلم‌ها شد، با بازگشایی سینما‌ها، تعدادی از آن‌ها توانستند در جمع پرفروش‌ها قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، فیلم‌های سینما‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در ابتدا مثل هر سال به فروش خوب خود ادامه می‌دادند. اما در میانه ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا سینما‌ها مجبور به تعطیلی اجباری شدند و به همین خاطر برای مدتی فروش گیشه کشور‌های مختلف به صفر رسیده بود.

مدتی است که بازگشایی سینما‌ها و  بازار‌های مهم سینمایی، دوباره از سر گرفته شده و میتوان گفت که کشور چین، بر خلاف اینکه مرکز شیوع این ویروس بود، اکنون به عنوان موفق‌ترین کشور در روند‌های بازگشایی سینما محسوب می‌شود. تا جایی که فیلمی از این کشور مدتی پیش به پرفروش‌ترین فیلم امسال تبدیل شد.

به همین بهانه پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ را در اینجا مرور می‌کنیم.

هشتصد «The Eight Hundred» / ۴۲۵میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این درام جنگی و تاریخی که محصول چین است، به تازگی از سد فیلم سینمایی «پسران بد تا ابد» عبور کرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد. این فیلم جنجالی که اولین تاریخ اکران کنسل شد، با ۸۰ میلیون بودجه، ۴۲۵ میلیون دلار در گیشه‌های مختلف از جمله گیشه چین فروخت تا به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شود. فیلم، داستان جنگ دوم ژاپن و چین را روایت می‌کند که یک گروه چینی باید از یک انبار محافظت کنند.

پسران بد تا ابد «Bad Boys For Life» / ۴۲۴ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این فیلم محصول کمپانی سونی است و دنباله دو قسمت قبلی این فیلم به همین نام در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ محسوب می‌شود. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم ماه ژانویه تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم سه گانه پسران بد است. مارتین لارنس و ویل اسمیت در این فیلم، نقش دو پلیس را ایفا می‌کنند که بعد از ماجرا‌هایی دوباره باید همکاری کنند. ساخت قسمت چهارم این فیلم هم تایید شده است.

سونیک خارپشت «Sonic the Hedgehog» / ۳۰۸ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
سونیک که بر اساس یک بازی ویدئویی محبوب ساخته شده، داستان شخصیتی به همین نام را روایت می‌کند که سرعت مافوق صوت دارد و طی ماجرا‌هایی تصمیم میگیرد که در زمین زندگی کند، اما حضور او در زمین باعث اختلالاتی می‌شود تا ارتش ایالات متحده به دنبال او بیفتد. جیم کری و بن شوارتز از جمله بازیگران این فیلم هستند.

انگاشته «Tenet» / ۲۵۱ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
انگاشته فیلمی است که مدت هاست از آن صحبت می‌شود و اکران آن هم به دلیل کرونا چندین بار  عقب افتاد تا در نهایت توانست در اواخر ماه اگوست در سینمای جهان و اوایل سپتامبر در آمریکا اکران شود. با وجود آنکه اکران این فیلم در آمریکا موفقیت آمیز نبوده، اما گیشه چین این فیلم را به سودآوری امیدوار کرده است. «تنت» داستان دو مامور را روایت می‌کند که با یک فناوری وارونگی زمان، برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم تلاش می‌کنند.

دولیتل «Dolittle» / ۲۴۹ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
فیلمی در ژانر ماجراجویی است که رابرت داونی جونیور، ستاره فیلم‌های انتقام جویان در آن به بازی پرداخته است. داستان فیلم در مورد یک دامپزشک است که می‌تواند با حیوانات صحبت کند و برای نجات و درمان بیماری ملکه ویکتوریا به همراه حیواناتش به یک جزیره سفر می‌کنند. «دولیتل» از جمله فیلم‌هایی بود که در زمان بازگشایی سینما‌ها مجددا اکران شد.

پرندگان شکاری «Birds of Prey» / ۲۰۱ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این فیلم، داستانی قهرمانی و بر اساس شخصیت‌های دی سی دارد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما در گیشه موفق نبود. داستان فیلم از این قرار است که هارلی بعد از جدایی از جوکر به قهرمانانی چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا دختر بچه جوانی را نجات دهد.

به پیش «Onward» / ۱۳۸ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این انیمیشن که بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری داشت به دلیل همزمانی اکران با شیوع ویروس کرونا، نتوانست در گیشه موفق شود و شکست خورد. به همین خاطر کمپانی دیزنی خیلی زود نسخه دیجیتالی آن را منتشر کرد. این انیمیشن داستان دو برادر به نام ایان و پارلی را روایت می‌کند که در جهانی فانتزی ماجراجویی می‌کنند.

مرد نامرئی «The Invisible Man» / ۱۳۴ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
تنها فیلم ژانر وحشتی است که در بین ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار دارد، «مرد نامرئی» است. این فیلم در مورد زنی است که از دست شوهر فیزیکدانش فرار می‌کند و با گذشت مدتی از خبر خودکشی او متوجه می‌شود که توسط شخصی نامرئی دنبال می‌شود و در خانه او حضور دارد.

آقایان «The Gentlemen» / ۱۱۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این فیلم داستان یکی از بزرگترین خلافکار‌های انگلیس را روایت می‌کند که باند بزرگی را هدایت می‌کند. او سعی دارد این باند بزرگ خود را به تعدادی میلیاردر بفروشد و همین موضوع موجب می‌شود که برنامه‌ها، پاپوش‌ها، توطئه‌ها و خیانت‌هایی علیه او انجام شود. متیو مک کانهی و کالین فارل بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

ندای وحش «The Call of the Wild» ۱۰۷ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
ندای وحش که بر اساس رمانی به همین نام است، داستان سگی را به تصویر کشیده که توسط شخصی از محل زندگی اش ربوده و به مکانی دور دست برده می‌شود و به همین خاطر زندگی او مورد خطر واقع می‌شود. هریسون فورد کارگردان این فیلم سینمایی است که کریس سندرز آن را کارگردانی کرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار