بخشش ۱۳ محکوم به قصاص، لازم نیست اعدامشان کنید

رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۱۳ محکوم به قصاص در مازندران با کسب رضایت اولیای دم، از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان به ویژه اعضای شورای حل اختلاف، با کسب رضایت اولیای دم ۱۳ محکوم به قصاص از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از اعدام رهایی یافتند که از این تعداد ۷ فقره  بارضایت بی قید و شرط و ۶ فقره به صورت مشروط بوده است.

او افزود: سیاست دستگاه قضایی استان دردوره تحول ایجاب می‌کند تا پرونده‌های دارای زندانی و محکوم به قصاص به طور ویژه پیگیری شود.


بیشتر بخوانید


رییس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان، صدور احکام مجازات جایگزین حبس از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام اکبری گفت: مجازت‌های جایگزین حبس شامل دوره‌های مراقبتی و خدمات عمومی رایگان و جزای نقدی بوده است.

او با بیان اینکه با هماهنگی‌ها و اهتمام دستگاه‌های ذیربط امسال شاهد افزایش میزان آزادی مدجویان با کمک‌های ستاد دیه استان بودیم، افزود: ۸ میلیارد ریال تاکنون جمع آوری شد که با این مبلغ تعداد ۳۹ نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

رییس کل دادگستری مازندران باتاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های جدید ریاست قوه قضاییه مبنی بر  حبس زدایی در مورد زندانیان مهریه، گفت: در سال‌های گذشته با توجه به روند صعودی قیمت طلا و سکه شاهد افزایش میزان محکومان مالی (مهریه) بودیم و باید تلاش شود افراد به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه بازداشت نشوند.

 انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار