محمدی مطرح کرد؛

به روز رسانی لیست رانندگان تاکسی توسط تامین اجتماعی/ شهرداری باید افرادی که راننده نیستند را اعلام کند

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت تجمیع لیست رانندگان حمل و نقل عمومی، توضیحاتی داد.

محمد محمدی مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تجمیع لیست رانندگان تاکسی، اظهار کرد: لیست رانندگان که بخشی از آن مربوط به رانندگان حمل و نقل عمومی و شهرداری است پالایش و به روز رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه به شهرداری اعلام کردیم که افرادی که راننده نیستند و در لیست قبلی قرار دارند را به ما اعلام کنند، افزود: تا تامین اجتماعی آن‌ها را از لیست حذف کرده و جاماندگان را به لیست اضافه کنیم تا تحت پوشش بیمه شدگان خاص سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

محمدی گفت: این که شهرداری اعلام کرده سازمان تامین اجتماعی لیست بیمه تاکسیرانان را به روز رسانی نکرده حرف درستی نیست چراکه ما هر سال پالایش خود را انجام می‌دهیم، اما امسال به شهرداری اعلام کردیم که آمادگی داریم فهرست جدید به ما ارائه دهند تا رانندگانی که بیمه نبودن را بیمه کنیم اما هنوز لیستی برای ما ارسال نکرده اند.

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ۳۶۰ هزار نفر لیست افرادی هستند که به عنوان رانندگان شناخته شدند که شامل رانندگان حمل و نقل عمومی، رانندگان درون شهری، آژانس‌ها و ... هستند و نیمی از حق بیمه این افراد توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود. بخشی از رانندگان که مربوط به رانندگان حمل و نقل عمومی هستند مربوط به شهرداری است و لیست سایر رانندگان را از اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ما برای پوشش رانندگان حمل و نقل عمومی در کل کشور در صورت تایید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر است، افزود: سهم خود راننده ۱۳.۵ درصد و سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز ۱۳.۵ درصد است و مبلغی که باید ماهانه به صورت حق بیمه توسط راننده و سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود ۲۹۲ هزار تومان است.

محمدی بیان کرد: اگر به ما احراز شود که فردی که در لیست ما قرار دارد راننده نیست، از طرف سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور از طریق پیامک به راننده اعلام شده و این فرد می‌تواند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی خود را بیمه اختیاری و یا خویش فرما کند همچنین رانندگانی که به تازگی به لیست اضافه می‌شوند نیز می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و در دست داشتن مدارک که در پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود خود را بیمه کرده و تحت پوشش بیمه شدگان خاص سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: منابعی که برای بیمه شدگان خاص در نظر گرفته شده بود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما فقط ۵۵۰ میلیارد تومان برای پوشش بیمه رانندگان، زنان سرپرست خانوار، زنبورداران، قالیبافان، خادمین مساجد و ... پیش بینی شده که هنوز هم این مبلغ از سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار