آمادگی دامپزشکی برای پیشگیری از احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: برای پیشگیری از احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تأکید بر اینکه پیشگیری همیشه و همواره مقدم بر درمان است گفت: با توجه به شروع فصل ســرما و آغاز مهاجرت پرندگان (به عنوان مخزن احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود لذا ما کاملاً آمادگی داریم به صورت شبانه روزی با حفاظت محیط زیست همکاری نماییم و از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان اردبیل جلوگیری کنیم.

او با یادآوری اینکه این بیماری مهم و خطرناک می‌تواند اقتصاد ملی را تحت تأثیر قرار دهد بر ضرورت گشت‌های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه‌های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به وجود بیش از ۳۵۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور همسایه جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفـت: استان اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در یک منطقه پر خطر و پر ریسـک از نظر بیماری‌های دام و طیور قرار دارد و این موضوع حساسیت کار دامپزشکی در منطقه را مضاعف کرده است.

تکلوی افزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می‌شود اکثر بیماری‌ها در حوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری بعمل آید.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل و با ابراز رضایت از عملکرد و تلاش شبانه روزی کـارشـــناسان دامپزشکی در پایش و رصد بیماری‌های حیات وحش گفت: مهمترین هدف اداره کل حفاظت محیط زیست در استان بهره مندی درست و مستمر از محیط زیسـت بـا مـد نـظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش با همکاری دامپزشکی است که خوشبختانه در حال حاضر به همت و تلاش مجموعه همکاران، تعامل و همکاری بین بخش خوبی میان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.