کشف بیش از ۱۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در فارس

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از کشف ۱۱۶ دستگاه استخراج کننده رمز ارز غیرمجاز طی دو ماهه اخیر در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوذر الوار مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار کرد: ۱۱۶ دستگاه استخراج کننده رمز ارز (ماینر) غیرمجاز به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال طی دو ماهه اخیر در فارس کشف شد.

او ادامه داد: این تعداد دستگاه به صورت غیرقانونی از تعرفه‌های برق ارزان قیمت استفاده می‌کردند که با همکاری موثر کارشناسان و رابطان حراست، کشف، جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام مسئول، خواستار جدیت، تلاش و همراهی بیشتر مدیران و کارکنان ادارات دولتی و سازمان‌های اجرایی و مردم شریف استان در جهت جلوگیری از فراگیر شدن استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های مذکور شد.

الوار، پر مصرف بودن این دستگاه‌ها و آسیب رسانی به تاسیسات، شبکه‌های برق و لوازم برقی مشترکان را از جمله معایب استفاده غیرقانونی از ماینر‌ها برشمرد و افزود: استفاده از این دستگاه‌ها در فصل تابستان به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش بار مصرفی ترانس‌ها، افزایش بار خطوط و در بیشتر موارد موجب افت ولتاژ و تشدید خاموشی ناشی از کمبود برق و ایجاد نارضایتی مشترکین می‌شود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، تصریح کرد: اگر چه تولیدکنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از اداره‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی برخوردار باشند، اما برخی افراد سودجو به علت کسب سود بالاتر از انشعابات دیگر با تعرفه‌های ارزان قیمت به صورت غیر قانونی و مخفیانه استفاده می‌کنند که حسب وظیفه قانونی این دفتر، شناسایی و پیگیری‌های لازم همواره در دستور کار قرار داشته و اقدامات قانونی از طریق دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضائی به عمل خواهد آمد.

الوار بیان کرد: چنانچه در کارگاه‌های صنعتی و مزارع کشاورزی که دارای موجر است دستگاه‌های ماینر شناسایی شود، مسئولیت قانونی و جرائم بر عهده مالک انشعاب خواهد بود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از همه شهروندان درخواست کرد تا هرگونه فعالیت مشکوک کارگاه‌های غیرمجاز تولید رمز ارز دیجیتال را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ یا شماره تماس‌های ۳۲۳۱۷۷۲۳ و یا ۳۲۳۱۸۶۱۵ و شماره فاکس ۳۲۳۱۸۶۱۵ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار