یکهزار و ۸۰۰ تخت نقاهتگاهی در خوزستان آماده شده است

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: یکهزار و ۸۰۰ تخت نقاهتگاهی به منظور آمادگی در صورت تشدید بیماری کرونا در فصل پاییز در خوزستان آماده شده است.

  امید بن‌عباس مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به آسیب‌شناسی نقاهتگاه‌ها در پیک اول بیماری کرونا، شاخص‌ها و الزاماتی تعریف و طی نامه‌ای به فرمانداران ابلاغ شد.

او افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ تخت نقاهتگاهی به منظور آمادگی در صورت تشدید بیماری کرونا در فصل پاییز در خوزستان آماده شده است و جز تعداد معدودی از شهرستان‌ها مابقی شهرستان‌های خوزستان نقاهتگاه منطبق بر شاخص‌های اعلام شده را آماده کردند.

بن عباس با تاکید بر همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بالابردن ظرفیت نقاهتگاهی استان بیان داشت: براساس قانون تمامی اموالی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است بیت المال محسوب می‌شود و متعلق به مردم است از این رو دستگاه‌های اجرایی مکلف اند در شرایط اضطراری اموال مذکور را برای خدمت‌رسانی به مردم آماده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر تلاش می‌شود تا شهرستان اهواز ظرف یک هفته آینده به ظرفیت خوبی از نظر تخت‌های نقاهتگاهی برسد تصریح کرد:  بین ۶۵۰ هزار تا یک میلیون عدد ماسک روزانه برای توزیع در سطح استان به جز مراکز درمانی، بهداشتی لازم است و حدود ۵۰۰ هزار ماسک به صورت روزانه در ۹ واحد صنعتی در استان تولید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با هماهنگی استاندار بنا شد شرکت‌های پخش از سوی صمت مشخص و به سازمان غذا و دارو به منظور توزیع ماسک در داروخانه‌های استان معرفی شوند تا از این طریق شبکه توزیع نیز اصلاح شود و در حالت عادی در عرضه ماسک مشکل خاصی در خوزستان وجود ندارد و نظارت بر قیمت ماسک از سوی سازمان صمت و نظارت بر کیفیت آن برعهده غذا و دارو می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.