کارخانجات تولیدی آرد و واحد‌های نانوایی کرمانشاه زیر ذره بین استاندارد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۴ واحد تولیدی آرد در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ واحد تولیدی آرد در سطح استان فعال هستند گفت: همه واحد‌های تولیدی آرد موفق شده اند برای انواع محصولات شامل؛ آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، آرد کامل و همچنین سبوس گندم دامی پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره کل دریافت کنند.

محمودرضا نیازی اظهار کرد: علاوه بر نظارت کارشناسان اداره کل، روزانه مدیران کنترل کیفیت مستقر در این کارخانجات نیز بر روند تولید محصولات نظارت داشته و ملزم به ارسال اقدامات و گزارشات صورت گرفته خود به اداره کل استاندارد، جهت کنترل و بررسی هستند.

او یادآور شد: عمده‌ترین موضوع در صنعت آرد و نان در کشور و بلاخص در استان وضعیت واریته‌های گندم به لحاظ گلوتن و پروتئین گندم می‌باشد که باعث می‌گردد نان پخت شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد.

نیازی  بیان کرد: کارخانجات آرد به صورت دوره‌ای بازرسی و نمونه برداری میشوند و در هر بازرسی خطوط تولید، انبارها، سیلو‌های گندم و آزمایشگاه‌ها کنترل می‌شوند، امسال با انجام ۵۵ مورد نمونه برداری و آزمون‌های فیزیک و شیمیایی، میکروبیولوژی، مایکوتوکسین‌ها، فلزات سنگین و باقیمانده سموم کشاورزی فرآورده‌های تولیدی این کارخانجات مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.

او در خصوص درجه بندی آرد تولیدی اظهار کرد: سالیانه این اداره کل به همراه شرکت غله، سازمان صمت، اداره نظارت بر مواد غذایی و انجمن آرد از تمامی کارخانه‌ها بازرسی، نمونه برداری انجام و بر اساس کیفیت، آرد این واحد‌ها درجه بندی می‌شوند.


دبیر شورای استاندارد استان ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، گشت مشترک از نانوایی‌های سطح استان به صورت مستمر به همراه دستگاه‌های ذیربط (سازمان صمت، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو، اداره غله، بازرسی اتاق اصناف، اتحادیه نانوایی‌ها و فرمانداری) نیز انجام میشود که در طی آن، پارامتر‌هایی از جمله موارد بهداشتی، کم فروشی، استفاده از جوش شیرین بررسی میشوند، امسال از  ۲۷ بازرسی صورت گرفته، ۲ واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد فوق الذکر نیز قطع سهمیه شده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.