معاون استاندار اردبیل:

میزان استفاده از ماسک در اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل در بیشتر صنوف از ماسک کمتر استفاده می‌شود و حساسیت نسبت به گذشته کمتر شده و استفاده از ماسک نسبت به میانگین کشوری پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل در جلسه مدیریت کرونا با محوریت آموزش و پرورش گفت: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون ۱۴ مورد بستری ابتلاع به کرونا در بین دانش آموزان استان اتفاق افتاده که ۹ نفر بطور قطعی و ۵ مورد آزمایش منفی گزارش شده است.

او با بیان اینکه گاهی اوقات دانش آموزان ناقلان بدون علایم هستند گفت: در مدارس رعایت دستورالعمل بهداشتی باید بیش از سایر نقاط رعایت شود گرچه آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است و باید با حضور در مدارس عملکرد‌ها ارزیابی و رصد شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: گروه‌های بازدید از مدارس باید اکیپ کامل با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند.

ندایی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا جهت محدودیت یک هفته‌ای به استان‌ها اختیار تام داده است، تصریح کرد: ستاد مدیریت کرونا در استان‌ها طبق نظریه دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در تعطیلی و محدودیت یک هفته‌ای مدارس، حوزه و دانشگاه‌ها تصمیم گیری کند.

او اظهار کرد: هفت ماه از ظهور این ویروس گذشته است که تا کنون واکسن و داروی تایید شده در هیچ کجای جهان یافت نشده است و باید در این رابطه با رعایت اصول بهداشتی خود را با وضعیت موجود سازگار کنیم و بخاطر علمی بودن بحث، تمام پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی نیز قابل اجراست.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: نسبت به سایر استان‌ها وضعیت نستا پایدار داریم و در شهرستان‌های اردبیل و مشکین شهر وضعیت قرمز و گرمی و خلخال نارنجی اعلام شده است که باید حساسیت مردم نسبت به موضوع بیشتر شود.

ندایی با بیان اینکه ممکن است با شیوع آنفولانزای فصلی دچار بحران شویم، افزود: در پیک چهارم و شش ماهه دوم نیاز به همکاری بیشتر داریم و رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از گذشته افزایش یابد.

او ادامه داد: مساله دیگر توزیع واکسن آنفلوآنزا است باید نحوه تزریق و توزیع این واکسن که تقریبا یک پنجم جمعیت و طبق سیاست کلی که در کشور اعلام شده حایز شرایط خواهند بود و این موضوع باید شفاف سازی شود و در سطح ملی هر تصمیمی گرفته شود قابل اجرا است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: در نانوایی‌ها و مطب‌های پزشکان اصول بهداشتی کمتر رعایت می‌شود و در اماکن عمومی باید بیشترین استفاده از ماسک را داشته باشند.

ندایی از متولیان آموزش و پرورش خواست نسبت به رفع ایرادات برنامه شاد و تقویت اینترنت اقدام و با مسوولان رده بالا مذاکره کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.