نامه استاندار اصفهان به نهادهای کشوری برای بازگشت محدودیت‌ها

استاندار اصفهان از ارسال نامه به نهادهای کشوری برای تفویض اختیار به مدیریت استان برای بازگشت برخی محدودیت‌ها در این خطه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان دیروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و اجرای چنین کار‌هایی برخورد کنند، زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب، رعایت بی‌چون و چرای موازین بهداشتی و پیروی از تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را ضروری و با اهمیت دانستند همه ما نیز وظیفه داریم این موضوع را به صورت کامل و جامع رعایت کنیم.

او با تاکید بر اینکه امسال هیچ‌گونه پیاده‌روی به سمت کربلای معلی یا حتی راهپیمایی نمادین هم برگزار نخواهد شد، گفت: از همین رو از تمام روحانیان، امامان جمعه، فرمانداران، مسؤولان، مداحان و اقشار مختلف مردم می‌خواهیم تا بیماری کووید -۱۹ را خیلی بیشتر از قبل جدی بگیرند.

استاندار اصفهان افزود: برگزار نکردن هرگونه پیاده‌روی و اجتماع به بهانه اربعین باید با محوریت فرمانداران به تمام شهروندان و ساکنان مناطق، گوشزد و با تمام قاطعیت از هرگونه پیاده‌روی و تجمع جلوگیری و با خاطیان برخورد شود.

رضایی با بیان اینکه ویروس کرونا هر روز و هر لحظه جهش پیدا می‌کند و رفتار دیگری از خود نشان می‌دهد، تصریح کرد: باید به این موضوع پی ببریم که قدرت آسیب‌رسانی ویروس کرونا به مراتب بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌کردیم.

او افزود: تمام نهاد‌ها و دانشگاه‌های معتبر جهان، تنها راه قطع انتقال ویروس و سرایت آن از یک شخص به شخص دیگر را اجرای کامل فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید ۱۹ برشمرده‌اند و هیچ راهکاری غیر از این در هیچ جای جهان نمی‌توان تصور کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: کشور و استان ما هم از این قاعده مستثنا نیستند و شرایط مشابهی با دیگر کشور‌های جهان دارند و باید تاکید کنیم که تنها راه جلوگیری از انتقال این بیماری رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

رضایی خاطرنشان کرد: حتی در صورت کشف واکسن باید بدانیم که هیچ کشوری نمی‌تواند آن را در اختیار تمام مردم خود قرار دهد بنابراین این موضوع در کشور ما هم صدق می‌کند و باید در نظر گرفت که خود سردمداران دیگر کشور‌ها و نهاد‌های علمی، تنها راه جلوگیری از همه‌گیری را رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند و راهکاری جز آن را بی‌ثمر تلقی می‌کنند.

او همچنین از ارسال نامه به نهاد‌های کشوری برای تفویض اختیار به مدیریت استان برای بازگشت برخی محدودیت‌ها در این خطه خبر داد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از کرونا در استان ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و باید تاکید کنیم هیچ‌گونه واکسنی در این زمینه در جهان تولید نشده و نباید خود را به استفاده از واکسن و ایمنی در برابر این ویروس دلخوش کنیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار