فوق تخصص بیماری‌های ریه: برخی از مردم قم برای سومین بار به کرونا مبتلا شدند

فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت:علاج کرونا در دست مردم است و باید خودشان از هرگونه مسافرت، تجمعات و دورهمی‌ها بپرهیزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر مظفری، فوق تخصص بیماری‌های ریه در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم درباره تغییرات ویروس کرونا در چندماه اخیر گفت:برخی از مردم قم برای سومین بار هم به  بیماری کرونا مبتلا شدند.

او قدرت سرایت کرونا را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: با این وجود، مردم حساسیت خود را نسبت به این ویروس خطرناک از دست داده اند.

فوق تخصص بیماری‌های ریه تصریح کرد: علاج و درمان این بیماری در دست مردم است و باید خودشان از هرگونه مسافرت، تجمعات و دورهمی‌ها بپرهیزند.

مظفری با اشاره به این نکته که هیچ کس مخالف عزاداری و مراسم مذهبی نیست افزود: این گونه مراسم  حتی پس از محرم و صفر، در ربیع الاول و ماه‌های پس از آن هم ادامه دارد، تنها و تنها مردم باید حضور خود را به حداقل برسانند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه، از وجود ۲۰۰ نوع ویروس تنفسی سخن گفت و افزود: آنفلوآنزا و کرونا از خطرناکترین این ویروس هاست، اما قدرت کرونا ۱۰ برابرآنفلوآنزا است.

مظفری امکان ابتلای هم زمان یک فرد به کرونا و آنفلوآنزا را در ماه‌های پیش رو رد کرد و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای درمان کرونا موثر نیست، اما تا حدودی می تواند در جلوگیری از بروزآنفلوآنزای  شدید در افراد پرخطر مانند مادران باردار، افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای موثر باشد.

او تصریح کرد: همه مردم نباید برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند چراکه قطعا عوارضی برای آن‌ها خواهد داشت.

دکتر مظفری افزود: به علت آنکه خصلت این بیماری هرسال تغییر می‌کند واکسن آنفلوآنزا حداکثر می تواند ۵۰ درصد موثر باشد در حالی که ماسک در جلوگیری از بروز آنفلوآنزا ۸۰ درصد موثر است.

دکتر حضوری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم هم که میهمان تلفنی این برنامه بود تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا پیشگیری کاملی از این بیماری نمی‌کند با این وجود تقاضای واکسن برای استان داده شده است.

او گفت: در صورت تامین واکسن مورد نیاز، داروخانه‌ها فورا نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنند.

دکتر محمودی رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم قیمت واکسن آنفلوآنزا را ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان ذکر کرد و افزود: اولویت ما در توزیع واکسن، کادر درمان و افراد پرخطر هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار